1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هادی محمد مرادیان در تشریح این خبر گفت: درسال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در راستای نیل به فرموده های مقام معظم رهبری، تأمین برق صنایع مولد به عنوان مهمترین پیش نیاز صنایع مختلف در سرلوحه برنامه های شرکت توزیع قرار گرفته است  و بر این اساس نیرو رسانی به مجموعه معادن زرین قره کند به توزیع برق بیجارمحول و به بهره برداری رسید.

مرادیان با بیان اینکه برای تأمین برق شرکت زرین قند این شهرستان طرح توسعه و احداث 1065 مترشبکه فشار متوسط هوایی 2 مداره انجام شده است افزود: با احداث شبکه فشار متوسط داخلی در راستای تغذیه برق معدن مذکور، یکدستگاه mof نیز نصب و راه اندازی گردید.

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار با اشاره به اینکه با اجرای برقرسانی به مجموعه معادن شرکت زرین معدن قره کند زمینه اشتغال برای افراد بیکار فراهم می شود اظهار داشت: با تأمین شبکه پایدار برقرسانی در مجموعه معدن زرین قره کند ظرفیت استخراج نیز همزمان افزایش خواهد یافت.

هادی محمد مرادیان در پایان سخنان خود اذعان داشت: با احداث خط فشار متوسط دو مداره این مسیر امکان برقرسانی برای متقاضیان تسهیل شده و کیفیت برق رسانی به مناطق اطراف معدن افزایش می یابد.

لازم به ذکر است شرکت زرین معدن قره کند با 7 کیلومتر مربع وسعت و چهار میلیون تن ذخایر معدنی در اراضی آغکند قره کند از توابع بخش کرانی شهرستان بیجار می باشد.