1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ، هادی محمد مرادیان با اشاره به برگزاری دوره آموزش مربیگری نجات فرد حادثه دیده ویژه سیمبانان توسط شرکت توزیع در مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی غرب گفت : به منظور تعمیم و آموزش مهارتهای مکتسبه سیمبان اعزامی به این دوره به سایر سیمبانان ، مشابه دوره آموزشی مذکور در مدیریت توزیع برق شهرستان بیجار برگزار شد .

وی در ادامه اظهار داشت : با توجه به اهمیت نجات فرد حادثه دیده بر روی پایه های برق در کوتاه ترین زمان ممکن و کسب مهارت چگونگی پایین آوردن فرد حادثه دیده از بالای پایه برق با حداقل امکانات و تجهیزات ،ارائه آموزش های لازم به سیمبانان امری ضروری و اجتناب ناپذیراست .

وی در پایان افزود : دراین مانور سیمبان اعزامی به دوره مربیگری نجات فرد حادثه دیده ، مهارت های مکتسبه در این دوره را به صورت تئوری و عملی به سایر سیمبانان منتقل نمود .

شایان ذکر است سیمبان آموزش دیده پس از ارائه آموزش های تئوری ، با استفاده از یک طناب بلند، روشهای گره زدن طناب و وصل آن به بدن فرد مصدوم و سپس چگونگی پایین آوردن فرد مصدوم در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به فرد سوم را به صورت عملی برای سایر سیمبانان، تشریح و آموزش داد.