1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هادی محمدمرادیان در تشریح این خبر گفت: صنعت برق يكي از حياتي ترين زیر ساخت های يك كشور به حساب مي آيد و در اين ميان ، شبكه هاي توزيع انرژي الكتريكي ، محل ارتباط مشتركين و صنعت برق مي باشد و اشكالات سيستم توزيع در اين صنعت ، از ديد مصرف كنندگان ، مشكل كليه صنعت برق قلمداد خواهد شد .

وی در ادامه اذعان داشت: شبکه توزیع برق شهرستان بیجار به متراژ 1396 کیلومتر یکی از طولانی ترین شبکه های توزیع در استان کردستان است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مشترکین برق سطح استان بیجار افزود: 41126 مشترک برق شهرستان بیجار در بخش های خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان استفاده می نمایند .

محمد مرادیان در ادامه بیان کرد:  در سال 1398 با احداث 4000 متر شبکه فشار ضعیف، تعداد 880 فقره انشعاب برق در بخش های خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و تجاری به همشهریان بیجار واگذار گردید .

وی در ادامه با اشاره به طرح ملی قبض سبز افزود: طرح ملی قبض سبز و ثبت اطلاعات 99 درصد از مشترکین شهرستان بیجار در سامانه جامع خدمات مشترکین به منظور ارتقاء کیفیت خدمات دهی به مشترکین و حفظ محیط زیست در سال 98 با موفقیت اجرا و به بهره برداری رسید.

محمد مرادیان با اشاره به دیگر اقدامات مهم مجموعه برق  بیجار در سال 1398 افزود: اجرای موفق و همچنین عبور موفق از پیک تابستانه 98 با انجام مجموعه فعالیت هایی در قالب برنامه های آموزشی، تبلیغی، فرهنگی و عملیاتی به منظور کاهش پیک بار شبکه سراسری از اقدامات مهم سال 98 بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : احداث روشنایی معابر بلوار تعاون شهر حسن آباد یاسوکند، احداث روشنایی معابر بلوار ورودی شهرک اندیشه، اصلاح شبکه روشنایی معابر بلوار الغدیر و نصب و تعویض تعداد 2901 چراغ و لامپ و همچنین تعویض تجهیزات معیوب مربوط به روشنایی معابر در سطح شهرستان بیجار را با صرف هزینه ای بالغ بر 7 هزار و 297 میلیون ریال و انجام تعمیرات خطوط فشار متوسط هوایی ، پست های توزیع ، خطوط فشار ضعیف هوایی در سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر 792 میلیون ریال ، و برخورداری روستاهای خیر آباد ، علی سرخ و قورت دره  از نعمت برق با هزینه ای بالغ 7 میلیارد ریال نیز از جمله برنامه های مؤثر و کارآمدی بود که در سال 1398 اجرا و به بهره برداری رسید .

محمدمرادیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد : در سال 98 با استعانت از خداوند بزرگ و تلاش بی منت همکاران توانستیم در شرایط دشوار اقتصادی با مدیریت هزینه ها از بحران ها گذر کنیم و توفیق خدمت رسانی حاصل شد، امیدوارم در سال 99 نیز بتوانیم با ارائه برق پایدار و با کمترین خاموشی و جلب رضایت مردم عزیز شهرستان بیجار به پایان برسانیم.