1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبدالله آذری در تشریح این خبرگفت: طرح تکخوانی 46 روستا از توابع شهرستان سروآباد از ابتدای سال 1400 آغاز گردیده است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از شبکه های توزیع برق روستایی عمری بالای 30 سال دارند و تقریبا فرسوده هستند، اصلاح و بهسازی شبکه توزیع برق روستایی در شهرستان سروآباد که دارای تعداد زیادی روستا می باشد در اولویت برنامه کاری این مدیریت و شرکت توزیع برق کردستان قرار دارد.

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد در ادامه سخنان خود اذعان داشت: تکخوانی کنتور برق روستایی در راستای عدالت اجتماعی یکی از مطالبات همیشگی مشترکین روستایی است.

وی در ادامه بیان داشت: تلاش می شود با هماهنگی دهیاری ها  و اعضای شورای اسلامی روستاها پس از تست لوازم اندازه گیری و اصلاح انشعابات دارای ایراد، مراحل برداشت اطلاعات و بهینه سازی شبکه توزیع برق، متناسب با وضعیت جغرافیایی منطقه انجام پذیرد.

عبدالله آذری در پایان سخنان خود یاداور شد: با جذب اعتبارات مورد نیاز در آینده نزدیک تمامی روستاهای سطح شهرستان سروآباد از حالت باز فروش خارج و به تکخوانی تغییر وضعیت داده خواهند شد.

لازم به ذکر است در سیستم بازفروش، کنتور مادر برای روستا نصب می گردید و نماینده شورای اسلامی روستا از طریق همان کنتور میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می نماید، اما در سیستم تک خوانی، هرمشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت جداگانه  نسبت به قرائت کنتور و چاپ قبض برای هر مشترک روستایی  اقدام می گردد.