1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان، عطااله نوروزی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های مورد نظر برق سقز اصلاح شبکه فرسوده و مقاوم‌سازی آن در برابر شرایط بحرانی آب و هوایی می باشد گفت :  در این راستا مسیر فیدر جاده بانه با کارگذاشتن ۶۹ اصله پایه بتونی شبکه فشار متوسط مقاوم‌سازی شد.

وی در ادامه افزود: پایداری شبکه‌ها و تامین برق مطمئن از الزامات مدیریت بحران برق به شمار می رود که مقاوم‌سازی شبکه‌های برق در مقابل حوادث و بحران‌های احتمالی از راهکارهای آن است.

وی با اشاره به اینکه مقاوم ‌سازی تاسیسات شبکه‌های برق و نقاط آسیب‌پذیر در شبکه‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های توزیع برق سقز است عنوان کرد و گفت: این عملیات با هدف اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق، آمادگی برای مقابله با بحران‌های غیرمترقبه، بهینه‌سازی و افزایش سطح پایداری شبکه برق‌رسانی صورت گرفت.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز در خصوص اعتبار به‌کار رفته برای اجرای این پروژه اظهار داشت : پروژه مقاوم‌سازی شبکه فشار متوسط مسیر فیدر جاده بانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و چهل میلیون ریال توسط اکیپ تعمیرات مدیریت توزیع برق شهرستان سقز انجام گرفت.