1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان عطااله نوروزی مدیر برق شهرستان سقز در تشریح این خبر گفت: سرقت سیم و کابل های برق در کشور افزایش چشمگیری یافته و به معضلی  برای این مدیریت تبدیل شده است.

وی در ادامه اذعان داشت:سرقت سیم های برق علاوه بر ضرر و زیان مالی مستقیم به ادارات برق، موجبات قطع برق شهروندان، جلوگیری از خدمات رسانی مناسب به مشترکین، سبب بروز سانحه برق گرفتگی سارقین در حین سرقت وآسیب دیدن جدی بعضی از وسایل برقی مشترکین و به تبع آنها سبب بروزمشکلات  فرهنگی و اجتماعی قابل توجهی شده است.

عطااله نوروزی در ادامه افزود: در طول دو ماه گذشته سارقان اقدام به سرقت 500 کیلو سیم نمره 25 و 35 به ارزش 600 میلیون ریال کرده و مشکلاتی را برای مردم آن مناطق و همچنین این نهاد خدمات رسان در ترمیم و بازسازی شبکه فراهم کرده است.

وی در پایان اظهار داشت: چنانچه در ساعات اوليه شبانه روز (مخصوصاً حدفاصل ساعت 1 بامداد تا 6 صبح) اگر فرد يا افرادي را در حال انجام عمليات فني بر روي تاسيسات و تجهيزات برق و يا در حال بالا رفتن از تير برق حتي ملبس به يونيفرم اداره برق مشاهده نمودند بلافاصله مراتب را به پليس 110 و يا اتفاقات برق(121) اطلاع دهند.