1

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عطااله نوروزی در تشریح این خبر گفت: به دلیل فشار مضاعفی که استفاده کنندگان غیر مجاز از دستگاه های استخراج رمز ارز به شبکه های توزیع برق وارد می نمایند و همین مهم باعث ایجاد نوسان در ولتاژ برق مشترکین و متعاقبا خاموشی های پی در پی و همچنین صدمه به وسایل و تجهیزات مشترکین می گردد، جستجوی گسترده ای برای کشف دستگاه های رمز ارز غیرمجاز در شهرستان سقز شروع گردیده است.

وی در ادامه افزود:  گروههای بازرسی مشترکین و واحد عملیات و اتفاقات بصورت مستمر در حال بررسی اشتراک های برق مشترکین بوده  و با متخلفان از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد کرد.

نوروزی در ادامه با اشاره به کشف و ضبط 31 دستگاه ماینر غیر مجاز با هدف استخراج رمز ارز اذعان داشت: این عملیات با حضور مامورین انتظامی و دستورمقام قضایی صورت گرفت و تعداد31دستگاه استخراج رمز ارز در شهرک صنوف آلاینده این شهرستان سقز که به صورت غیر مجاز فعالیت داشتند،کشف و جمع آوری شد.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز در پایان سخنان خود بیان داشت: تاثیرگذاری همکاری مردم و سازمان های ذیربط در کشف و جلوگیری از فراگیرشدن استفاده غیرمجاز از دستگاههای استخراج رمز ارز کمک شایانی به صنعت توزیع برق و ارائه برق مطمئن و پایدار به مشترکین خواهد کرد.

لازم به ذکر است مشترکین می توانند با ارائه مجوز و پروانه صادره از ادارات و سازمانهای ذیربط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به انشعاب قانونی استخراج رمز ارز اقدام کرده و ازحمایت قانونی برخوردارشوند.