1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان فرهاد میمنت آبادی در تشریح این خبر گفت: پروژه احداث شبکه 20 کیلوولت تأمین برق چاه کشاورزی اراضي روستاي كامشگران با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد و 883 ميليون ريال به بهره برداری رسید.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اين پروژه، تأمين برق 20 حلقه چاههاي آب كشاورزي اراضي روستاي كامشگران  را با مساحت بالغ بر 200 هكتار شامل می شود و با بهره برداري از آن ظرفيت بالقوه اي براي كشاورزي و ساير صنايع وابسته به آن در زمينه توليد و اشتغال محصولات كشاورزي فراهم شده است.

میمنت آبادی این پروژه را یکی از طرح های مهم و ضروری استان عنوان کرد و تأکید کرد: شهرستان قروه به عنوان  یکی از قطب های  مهم کشاورزی در منطقه محسوب می شود و با بهره برداری از این پروژه، کمک بسزایی در توسعه زیرساخت های شهرستان خواهد شد.

وی به یکی از مهمترین اهداف دیگر این پروژه اشاره کرد و بیان داشت: با توسعه خطوط 20 کیلوولت  به مقدار قابل ملاحظه ای افت ولتاژ بویژه در فصل تابستان را این منطقه مرتفع شده است.

ميمنت آبادي  در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: تعداد 1130 حلقه چاه كشاورزي در اين منطقه از نعمت برق برخوردار هستند و محدوديتي در خصوص برقدار كردن چاه هاي آب كشاورزي در شهرستان وجود ندارد و به كليه چاههاي آب كشاورزي فعال كه داراي پروانه بهره برداري باشند انشعاب واگذار مي گردد، بهای انرژی برق مصرفی آن دسته از مشترکین مصارف تولید (آب و کشاورزی) که با هماهنگی شرکت برق ذیربط، برق چاههای خود را در ساعات اوج بار قطع می‌نمایند، متناسب با روزهای همکاری با نرخ ساعات کم باری محاسبه و دریافت خواهد گردید .

مدیر توزیع برق شهرستان قروه در پایان سخنان خود اذعان کرد: كشاورزان محترم سطح شهرستان مي توانند با امضاء تفاهم نامه همكاري و خامش کردن پمپاژهای آب در ساعات پيك 13 الي 17 مابقي ساعات از برق رايگان استفاده نمايند و شركت توزيع نيروي برق را در تأمين برق مطمئن و پایدار ياري فرمايند.