1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان مرتضی محبتي در تشریح این خبر گفت: عمليات اجرايي فاز اول نیروگاه خورشیدی با ظرفيت 22KW به بهره برداری رسید، لازم به ذکر است این نیروگاه قابلیت ارتقاء تا 245 کیلووات ساعت ظرفیت تولید برق را دارد و در آینده فازهای بعدی این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: فاز اول این پروژه 69 عدد پنل 320W ، يك دستگاه اينورتر 20KW ،  يك تابلو برق 100A  و يك عدد  كنتور هوشمند با قابلیت سيم كارت، مي باشد.

محبتی در ادامه با اشاره به سرمایه اولیه برای اجرای این پروژه اذعان داشت: سرمایه اولیه بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است که امید است با برنامه ریزی مدون و هدفمند به زودی کل پروژه اجرا و به بهره برداری برسد.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان  در پايان سخنان خود عنوان کرد:  بهره برداري از نيروگاه های خورشیدی علیرغم افزایش هزینه های اولیه همچنان از طرح های اقتصادی و زودبازده برای سرمایه گذاران می باشد و وزارت نیرو برق تولیدی را بطور تضمینی تا 20 سال خریداری و هزینه برق تولیدی براساس تعرفه و نرخ مصوب محاسبه و ماهیانه به حساب سرمایه گذار واریز می گردد.

لازم به ذکر است انرژی خورشیدی یک منبع انرژی پاک به شمار می‌رود که محیط زیست را آلوده نمی‌کند، این یک منبع انرژی تجدیدپذیر است و می‌توان روزانه به طور مستقیم از خورشید استفاده کرد به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سرمایه گذاری روی آن می توان آینده ای بسیار بهتر برای فرزندانمان به ارمغان بیارود.