1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان شهرام بهمنی در تشریح این خبر گفت: تبدیل 293کیلومتر از 323 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی سیم مسی به کابل خودنگهداردر شهر و روستاهای این شهرستان، از جمله اقدامات انجام شده در عرصه خدمت دهی به مشترکان در یکسال گذشته با اعتباری بالغ بر 267 میلیارد ریال به شمار می‌رود.

وي با اشاره به اجراي اين پروژه اذعان داشت: هدف از اجرای این طرح کاهش اتلاف انرژی الکتریکی، کاهش سرقت سیم های مسی و پایان دادن به انشعاب های غیرمجاز در شبکه های توزیع برق ، رفع ضعف ولتاژ، ایمن‌سازی شبکه در زمان بحران و زیباسازی مبلمان شهری است.

بهمنی در ادامه سخنان خود افزود:  اهم فعالیتهای اجرا شده در سال 99 برای اجرای این پروژه عظیم عبارتند از: تبدیل بيش از 293 کیلومتر شبكه فشار ضعيف به کابل خودنگهدار، مقاوم سازی300 اصله تیر بتونی،  نصب حدود 1500 عدد جلوبر در راستای رفع حریم و اصلاح کابل 2000 مشترک.

مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران در پایان سخنان خود بیان داشت: مقاوم سازی شبکه فشار متوسط و پایه های فرسوده، رفع نقاط مخاطره آمیز و معضل دار در جهت پایداری شبکه، نصب ترانسفورماتور بمنظور کم کردن شعاع تغذیه در جهت رفع ضعف ولتاژ و همچنین برقرسانی به شهرک صنعتی موچش در جهت ایجاد اشتغال در سال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایها از جمله برنامه های  این مدیریت در سال جاری است.

لازم به ذکر است پروژه عظیم تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در سطح استان از سال 98 به صورت گسترده آغاز گردیده و تا پایان فروردین 1400 قریب به 1350 کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در سطح استان تبدیل شده است و تا پایان سال 1401  کل شبکه توزیع برق شهری و تا پایان سال 1405 کل شبکه برق روستایی در سطح استان کردستان به کابل خود نگهدار تبدیل خواهد شد.