1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان شهرام بهمنی در تصریح این خبر گفت: اجرای پروژه روستای میرگسار در شرایط سخت و صعب العبور و نیز دور بودن از مرکز شهر بصورت امانی توسط واحد نوسازی برق کامیاران با حدود2000 میلیون ریال اعتبار اجرا و به بهره برداری رسید.

وی در ادامه اذعان داشت:  روستاهای شاهینی، بیار، ماویان، چیابراله، ماراب، رمشت، کوانه، زرین جوب، تیلکو، گلیان، دژن، خانم آباد و بلان بدلیل فرسودگی شبکه توزیع با ضعف ولتاژ قابل توجهی مواجه می باشد.

بهمنی در ادامه افزود:  بیش از 12پروژه اصلاح و بهینه سازی شبکه فشار ضعیف هوایی این شهرستان که بالغ بر 23 هزار متر اصلاح شبکه می باشد و از محل منابع عوارض برق سال 98 می باشد،  در صورت تامین اعتبار و تهیه اجناس به موقع بصورت امانی و در اسرع وقت اجرا خواهد گردید.

بهمنی در ادامه اضافه کرد:  مطابق آمار موجود بیشترین تعداد سرقت سیم و همچنین سرقت انرژی درچند سال اخیر مربوط به این روستا ها بوده است، لذا این مهم در اولویت پروژه  های این شهرستان جهت اجراء درسال جاری قرار گرفته  و همچنین عملیات اجرای این پروژه ها  آغاز  و در صورت تامین اجناس با توجه به وجود گرما در کمترین زمان سعی می شود اتمام گردد.

مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران در پایان هدف اصلی از اجرای این پروژه ها را  علاوه بر رفع ضعف ولتاژ و بالارفتن قابلیت اطمینان  شبکه توزیع برق این روستاهادانست و درادامه: موارد دیگری مانند رفع حریم، پیشگیری از سرقت سیم و تجهیزات و جلوگیری از اقدام افراد فرصت طلب در بهره برداری غیرمجاز از شبکه برق عنوان کرد و یاد آور شد که با اجرای این پروژه ها قطعاً اهداف مورد نظر محقق خواهد شد.