1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هادی محمد مرادیان در تشریح این خبر گفت: اصلاح و بهینه سازی 7/5 کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در 4 روستای شهرستان بیجار با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 350 میلیون ریال با هدف بهبود شبکه، رفع ضعف ولتاژ مشترکین روستا و حذف سرقت مکرر شبکه سیمی اجرا و به بهره برداری رسید.

وی در ادامه سخنان خود افزود: فرآیند تبدیل شبکه های سیمی فرسوده به کابل خود نگهدار در استان ادامه دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بخش عمده ای از این شبکه ها در نقاط مختلف این شهرستان بخصوص نقاط روستایی به کابل های خودنگهدار مجهز شوند.

مرادیان با اشاره به مزایای کابل های خود نگهدار اذعان داشت: افزایش اطمینان در شرایط جوی نامناسب، اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، رفع ضعف ولتاژ مشترکان، جمع آوری برق های غیرمجاز و جلوگیری از سرقت انرژی و همچنین توجه به مسائل زیست محیطی با حذف شاخه زنی درختان در تماس با شبکه و کاهش تلفات انرژی از جمله مزایای کابل خود نگهداراست.

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار در ادامه سخنان خود اذعان داشت: جابجایی و نصب 30 اصله پایه فشار ضعیف، تعویض 60 مورد کابل سرویس، رفع چند مورد کانون خطر شناسایی شده و برطرف نمودن 8 مورد رفع حریم شبکه از جمله اقداماتی است که در این پروژه عملیاتی شده است.

هادی محمد مرادیان در پایان سخنان خود گفت: تا کنون 50 روستا در این شهرستان با همت و تلاش پرسنل عملیاتی اصلاح و بهینه سازی شده که در تلاش هستیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن شبکه فشار ضعیف 26 روستای باقیمانده نیز به کابل خودنگهدار تبدیل شود که این امرسبب عاری شدن کل روستاهای حوزه بیجار از شبکه سیم سیمی و تبدیل آن به کابل خود نگهدار است.