1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان کوهسار رسولی تبار در تشریح این خبر گفت: واگذاری انشعاب برق به متقاضیان خانه باغ ها با استعلام از جهاد کشاورزی و موافقت این نهاد صورت می گیرد.

وی در ادامه اذعان داشت: واگذاری انشعاب برق به همه ی ساخت و سازها درصورتی عملیاتی می گرددکه بهره برداران دارای مجوز از نهادهای مربوطه و ذیصلاح باشند.

کوهسار رسولی تبار در ادامه سخنان خود تأکید کرد: ساخت و سازهای شهری به استناد قوانین جاری لازم است از شهرداری و ساخت و سازهای روستایی هم از بنیاد مسکن و یا بخشداری مجوز احداث و پروانه ساخت اخذکرده باشند.

وی در ادامه با اشاره به خانه باغ ها گفت: خانه باغ هایی که نیاز به انشعاب برق دارند واگذاری انشعاب با استعلام جهادکشاورزی صورت می گیرد، پس ازاستعلام از جهاد کشاورزی و تأیید این نهاد در خصوص مجاز بودن ساخت خانه باغ، انشعاب به متقاضی دراین محدوده واگذارمی گردد.

رسولی تبار با تأکید بر اینکه با هرگونه انشعاب غیر مجاز برخورد می شود، افزود: هرگونه انشعاب غیرمجاز در محدوده شهری و روستایی و خانه باغ ها جمع آوری می شود و علاوه برجمع آوری انشعاب هزینه نقصان مصرف براساس دستورالعمل های جاری محاسبه شده و از فرد متخلف نیز اخذ می گردد.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: چنانچه فرد متخلف ( استفاده از انشعاب غیر مجاز ) نسبت به اخطار و جمع آوری اولیه بی تفاوت بوده و استفاده از برق غیرمجاز را دوباره تکرارکرد مراتب امر با تشکیل پرونده جهت پی گیری قضایی و صدورحکم از طریق دفتر حقوقی شرکت توزیع برق کردستان دنبال می گردد.

کوهسار رسولی تبار در پایان سخنان خود اذعان داشت: چنانچه به هر دلیلی مشاهده گردد انشعاب غیر مجاز در زمینه امور حیاتی می باشد ( بطور مثال استفاده از برق برای استفاده از وسایل و تجهیزات پزشکی به منظور مراقبت ازمریض ) و در صورت قطعی برق ممکن است جان یک نفر تهدید شود، قطع اینگونه انشعاب غیرمجاز با اخطار۲۴ساعته جهت تعیین تکلیف انجام خواهدشد.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه ظرفیت هر ترانس برای هر تعداد مشترک به صورت مشخص تعریف شده است لذا استفاده مشترکین غیرمجاز باعث وارد آمدن فشار به شبکه و در نهایت خسارت زدن به تاسیسات برق و وسایل برقی مشترکین دیگر می گردد.