1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: در هشت ماهه اول سال 98 تعدادی از روستاهای فاقد برق در شهرستان های بانه، دهگلان، سقز با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان برقدار گردید.

وی در ادامه با اشاره به روستاهای شهرستان بانه اذعان داشت: روستای حمه کوژراو، کوخ بروژ، تپله قو که شامل 10 خانوار می باشد با احداث شبکه فشار متوسط به طول 100 متر وشبکه فشار ضعیف به طول 94 متر و همچنین احداث 2 دستگاه ترانسفورماتور برقدار گردیدند.

لهونیان در ادامه با اشاره به روستای کریم آباد در شهرستان دهگلان تأکید کرد: این روستا با تعداد 20 خانوار با احداث 400 متر شبکه فشار متوسط و 1000 متر شبکه فشار ضعیف و احداث یکدستگاه ترانسفورماتور برقدار گردید.

وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از روستاهایی که در هشت ماهه سالجاری برق دار گردید، روستای سیدآباد از توابع شهرستان سقز می باشد که با تعداد 13 خانوار با احداث 800 متر شبکه فشار متوسط و 300 متر شبکه فشار ضعیف  و همچنین یک دستگاه ترانسفورماتور برقدار گردید.

مدیر عامل  شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به یکی از اهداف مهم شرکت که همان برق رسانی به تمام روستاهای سطح استان است، اذعان داشت: برقدار کردن روستاها سبب مهاجرت معکوس شهر به روستا خواهد گردید و  این مهم در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی خواهد داشت.

لهونیان با اشاره به یکی از مزایای برق دار کردن روستاها و مهاجرت معکوس شهر به روستا است بیان کرد: خدمات رسانی به روستاییان درکشور باعث توسعه فرصتهای اشتغال در روستا ها و افزایش اقتصاد مولد داخلی و همچنین بسترسازی در راستای توسعه اشتغال  می باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان با اشاره به یکی از اهداف مهم شرکت که همانا برقدار نمودن تمام روستاهای زیر 10 خانوار است، گفت: امیدواریم با تلاش شبانه روزی همکاران و برنامه ریزی صحیح و درست و جذب اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه ها در آینده ای نزدیک تمام روستاها برقدار شوند.