1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: استان کردستان از 31 مگاوات سهمیه اعلام شده برای تابستان امسال، به میزان 39 مگاوات کاهش مصرف برق داشته است که برابر 125/8 درصد می باشد و بعد از استان های فارس، شیراز، قم و اردبیل، استان کردستان در رتبه پنجم کشوری قرار گرفت.

لهونیان در ادامه بیان کرد: این پایداری شبکه در تابستان مستلزم اقدامات از پیش انجام شده می باشد که با تلاش شبانه روزی همکاران و همچنین همکاری مشترکین برق در شیوه های صحیح مصرف کردن، این مهم اجرا گردید.

هیوا لهونیان در ادامه اذعان داشت: در فصل تابستان گرمای هوا باعث افزایش چشمگیر میزان مصرف برق در کشور می شود که با توجه به محدودیت منابع انرژی، برای پیشگیری از خاموشی برق، مدیریت مصرف برق ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به میزان مصرف برق در ماه های تیر و مرداد تأکید کرد: آمار مصرف انرژی برق در سال های گذشته نشان می‌دهد میزان مصرف در این دو ماه به حداکثر خود می‌رسد که این امر لزوم مشارکت مشترکان برای صرفه جویی در مصرف برق را بیشتر کرده است.

لهونیان با اشاره به چالش هایی که در تابستان  98 وجود داشت عنوان کرد: این موفقیت را که گذر از تابستانی بدون خاموشی و همچنین کاهش چشمگیر مصرف برق بوده را مدیون  همکاری و همراهی مشترکان برق هستیم که با اتخاذ شیوه های صحیح و درست مصرف کردن،  ما را در این راه یاری رساندند و در کسب این موفقیت آنان نقش اول را ایفا کردند، در همین راستا این شرکت اقدامات و تدابیر را در سطح استان برای گذر از پیک تابستان 98 انجام داد که مجموعه این فعالیت ها و اقدامات و همکاری مشترکین کسب رتبه پنجم در سطح کشور در گذر از تابستان سال 98 برای شرکت توزیع برق کردستان بود.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان به چند شیوه ساده درست مصرف کردن برق علی الخصوص در تابستان اشاره کرد و بیان داشت: در ساعت‌های اوج مصرف در فصل تابستان (۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ الی ۲4) از وسایل پر مصرف برقی ( اتو، جاروبرقی، لباسشویی و …) خودداری کنید،
ساعت‌های اوج بار (پیک مصرف) تا حد امکان هنگام استفاده از کولرهای گازی ترموستات کولر را بین 23 الی 25 درجه قرار دهید، و همچنین خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، از دیگر راههای ساده صرفه جویی در مصرف برق است.