1

صرفه‌جویی 17 میلیون کیلووات‌ساعت برق در استان کردستان در راستای اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق در تابستان 98 تقدیر و قدردانی همایون حائری، معاون وزیر نیرو از استاندار و مدیر عامل این شرکت رابه همراه داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبرگفت: با توجه به صرفه‌جویی 17 میلیون کیلووات‌ساعت برق در سطح استان، راه های متعددی برای سرمایه‏گذاری در زیرساخت‏های صنعت برق استان کردستان فراهم گردید  به طوریکه از محل این صرفه جویی معادل 5 میلیارد تومان پروژه در سال98 در استان اجرا  و به بهره برداری رسید و مقرراست ازهمین محل در سال جاری نیز یک میلیاردتومان دیگر در بخش توسعه زیرساخت های شبکه توزیع برق استان سرمایه گذاری شود که این مهم در راستای توسعه استان و خدمات رسانی بهتر به مشترکین، بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات ویژه مدیریت مصرف در تابستان 98 که باعث این موفقیت گردید افزود: مجموعه اقدامات انجام شده در سال 98 با حمایت استاندارکردستان و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی  اجرا گردید واز طرف دیگرحمایت ها،همکاریها و مجموعه اقدامات عملیاتی شده، در کسب این موفقیت نقش بسزایی داشته است.

لهونیان در ادامه گفت: مجموعه اقدامات فرهنگی، آگاهی بخشی ،اجرای برنامه های آموزشی ، تبلیغاتی ، اطلاع رسانی و … ازجمله اقدامات مهم و برنامه ریزی شده در تابستان 98 بود که با همراهی خوب قشرهای مختلف روحانیون،معلمین،مدارس،کارمندان،کشاورزان،کسبه و بازاریان به خوبی اجرا و نتیجه آن نیز مشهود است.

وی در ادامه به همکاری خوب اغلب از دستگاههای اجرایی درسطح استان اذعان داشت:  با توجه به تعداد مولدهای شناسایی شده در ادارات و دستگاه های نظامی و انتظامی انتظار می رود در سال جاری همکاری برای به مدار آمدن مولد های انرژی در ساعات پیک مصرف توسط این دستگاهها بیشتر از سال گذشته صورت پذیرد.

لهونیان در ادامه افزود: کنتورهای هوشمند به تعداد زیادی نصب شده و ادامه این روند کماکان در سطح وسیعتری در دستور کار است و در همین راستا استفاده از “سامانه مدیریت لوازم اندازه گیری” جهت رویت پذیری و کنترل میزان مشارکت هر یک از مشترکین، مورد نظر است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه ازبرنامه ها و استراتژی های این شرکت به منظور گذر موفقیت آمیز از پیک سال99 افزود: نصب تابلوهای هوشمند جهت مشترکین دیماندی، تنظیم وتغییر ساعت پیک  کنتورهای صنایع و مشترکین همکار فاقد کنتور هوشمند، مانیتورینگ و روئیت پذیری بار فیدرها و مشترکین دیماندی از طریق سامانه و اقدامات درارتباط باآن،نصب تابلو های هوشمند جهت تمام مشترکین کشاورزی دیماندی، اجرای طرح تغییر ساعات کاری ادارات، استفاده از مولدهای خود تأمین ادارات و دستگاه های اجرایی و …مجموعه برنامه های دردست اقدام برای تابستان99 بمنظور گذرموفق از تابستانی بدون خاموشی و ارائه خدمات هرچه بهتر به مشترکین برق استان می باشد.

وی در پایان اظهار داشت : با عنایت به اینکه حدود 95 درصد مشترکین برق استان، مشترکین خانگی و تجاری هستند،همراهی این مشترکین در مدیریت بار سرمایشی و مصرف و انتقال مصارف غیرضروری به زمانهای کم باری  و میان باری ، میتواند نقش قابل توجهی در عبوربدون خاموشی از پیک سال 99 داشته باشد.