1

هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در تشریح این خبر گفت: برق‌رسانی به روستاها می‌تواند به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم، سهم مهمی در‌ رشد بخش کشاورزی ایفا کند.

وی در ادامه افزود: امسال برق‌رسانی به هشت روستای زیر پنج خانوار جمعیت در این استان در دستور کار است که برای برق‌رسانی به این روستاها اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که از محل دریافت عوارض برق تامین می‌شود.

وی در ادامه از بهره مند شدن37 خانواراز نعمت برق در این 8 روستا اظهار داشت:با توجه به اینکه برق‌رسانی به این تعداد روستا با احداث شبکه فشار ضعیف یا متوسط صورت می‌گیرد سه روستای حسین‌آباد، خشکه‌دول و پشت‌تنگ در شهرستان کامیاران و پنج کوخ سعید مولود، گرده‌شین، امام‌شوقته، برده بوک و قلینگ پشت بخش آرمرده در بانه برق‌دار می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به تامین برق هشت خانوار کوخ گرده شین در بانه گفت: هدف از برق‌رسانی به این کوخ‌ها، توسعه این مناطق و کمک به بازگشت مردم به روستاها و مهاجرت معکوس است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته به ۱۲ روستای مناطق مختلف استان برق‌رسانی صورت گرفت، گفت: تاکنون برقرسانی به تعداد 1هزار و 706 روستا در استان کردستان در نقاط مختلف و صعب‌العبور یا مناطق دور‌افتاده استان ،از نعمت برق بهره مند شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در پایان  با بیان اینکه هم‌اکنون استفاده از انرژی خورشیدی برای برق‌رسانی به روستاها نسبت به سایر روش‌ها از توجیه فنی و اقتصادی بالاتری برخوردار است، یادآور شد: در حال حاضر تعداد هشت روستای استان  از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شوند.