1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: طرح ” برق امید ” از ابتدای آبان ماه با تفکیک و در سه دسته مشترکین کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف  ( با توجه به شرایط مصرف در کنتورهای هوشمند و مکانیکی ) اجرایی می گردد.

وی در ادامه با اشاره به مشترکین کم مصرف اذعان داشت: مشترکینی که مصرف برق ماهانه آن ها کمتر از  80 کیلووات ساعت می باشد مشمول

تخفیف صددرصدی می شوند و  با ارسال پیامک به این دسته از مشترکین کم مصرف، اطلاع رسانی خواهد شد.

هیوا لهونیان در ادامه با اشاره به هدف اجرای طرح بزرگ برق امید عنوان کرد: اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی درست مصرف کردن برق در بین اقشار جامعه با روش های ساده، از اهداف اجرایی این طرح می باشد.

لهونیان در ادامه افزود:  الگوی مصرف تعیین شده برای برخورداری از مزایای طرح برق امید  برای ( مشترکین کم مصرف ) در ماه های خرداد، تیر، مرداد و شهریور ( ماه های گرم سال ) ۱۰۰ کیلو وات ساعت در ماه، و ۸۰ کیلو وات ساعت برای ماه‌های دیگر سال تعیین شده است.

لهونیان در ادامه با اشاره به دسته دوم مشترکین که تحت عنوان مشترکین خوش مصرف نامگذاری شده اند، گفت: مشترکینی که بهای برق مصرفی آنان در ماه های  خرداد، تیر، مرداد و شهریور ( ماه های گرم سال )  از 100 الی 300 کیلووات ساعت و در ماه های دیگر سال  80 الی  200 کیلو وات ساعت باشد، بدون تغییر در بهای برق مصرفی، صورت حساب برای این دسته از مشترکین محاسبه و پیامک خواهد شد.

وی در ادامه به دسته سوم از مشترکین ( پر مصرف ) اشاره کرد و گفت: این دسته از مشترکین طی 6 ماه آینده با احتمال افزایش ده درصدی بهای برق مصرفی مواجه خواهند شد؛ این دسته از مشترکین فرصت دارند با اتخاذ راهکارهایی برای مدیریت و اصلاح الگوهای مصرف خود اقدام نموده تا به دسته مشترکین خوش مصرف ملحق شوند.

لهونیان با بیان اینکه واحد‌های مسکونی که سکنه ندارند تحت پوشش این طرح نیستند گفت: در این واحد‌های مسکونی که بصورت فصلی استفاده می‌شود آبونمان، بیمه و عوارض و مابقی موارد در این طرح کماکان ارسال می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود اذعان داشت: پیش بینی می‌شود با اجرای طرح برق امید که در راستای اصلاح الگوی مصرف و حمایت از مشترکان خانگی کم مصرف است با اتخاذ راهکارهایی، بخشی از مشترکان گروه خوش مصرف به گروه کم مصرف ملحق شوند و از طرف دیگر مشترکان پر مصرف به دسته مشترکان خوش مصرف بپیوندند.