1

به گزارش  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: طی ماه های آبان و آذرماه سال جاری تعدادی از مشترکین خانگی شهری و روستایی برق رایگان دریافت نمودند، این دسته از مشترکین کماکان می توانند با حفظ میزان مصرف خود در سطح الگوی تعیین شده از دریافت برق رایگان بهره مند شوند.

لهونیان با اشاره به 470500 تعداد قبض صادر شده  در ماه های آبان و آذر اذعان داشت: با پایش 100 درصدی قبوض مشترکان خانگی برق، نزدیک به 20 درصد از این مشترکان در رده ” کم مصرف ” طبقه بندی شده اند که 2/7 درصد  آنها مشمول تخفیف صد درصدی  بهای مصرفی برق شدند.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای مسکونی خالی و سکونت گاه های غیر رسمی از تخفیف 100 درصدی بهره مند نمی شوند، از کاهش تعداد مشترکان ” پرمصرف ” نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: مقایسه آمارها نشانگر آنست که در سال گذشته مشترکین ” خوش مصرف ” در دوره آبان و آذرماه 54 درصد از کل مشترکان را تشکیل می دادند، این در حالیست که امسال این میزان به حدود 52 درصد رسیده است.

لهونیان در ادامه افزود:  این آمار نشان دهنده کاهش ” پرمصرف ها ” به میزان 2 درصد، است  به همین میزان تعداد5000 مشترک معادل 2 درصد، مشترکان ” خوش مصرف ” به گروه مشترکان ” کم مصرف ” پیوستند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی و همکاری و همراهی مشترکین برق، امید داریم در فصل زمستان جاری که مجبور به اعمال مدیریت بار هستیم،  دست کم 10 درصد کاهش مصرف در گروه ” پرمصرف ها ” را شاهد باشیم.

هیوا لهونیان با اشاره به اینکه طرح ” برق امید ” مبتنی بر رفتار مشترکان تدوین شده است تصریح کرد: تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان برق خانگی در راستای اصلاح الگوی مصرف با استفاده ازساز و کارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی طرح ” برق امید ” است.