1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: یکی از گام های مهم و اساسی شرکت توزیع برق کردستان با هدف تحول دولت الکترونیک، ارائه خدمات به صورت غیر حضوری است، این در حالی است که از ابتدای سالجاری مقدمات و برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات به صورت غیر حضوری پایه ریزی شده بود و از ابتدای بهمن ماه به صورت کامل اجرایی می گردد.

لهونیان در ادامه با اشاره به تعداد خدمات غیر حضوری اذعان داشت: اکنون تعداد 83 خدمت که دارای بیشترین نیاز مردمی است به صورت کاملا غیر حضوری ارائه می گردد، از جمله: دریافت و پرداخت صورتحساب برق مصرفی، درخواست انشعاب برق، تغییر نام و یا تغییر تعرفه انشعاب، درخواست رفع حریم، درخواست آزمایش لوازم اندازه گیری، دریافت برنامه های خاموشی برق، ثبت خسارت احتمالی ناشی از جریان برق و ده ها خدمت دیگر اکنون ارائه آن ها به صورت کاملا غیر حضوری فراهم شده است.

وی در ادامه به دو روش تدوین شده برای ارائه خدمات به صورت غیر حضوری اشاره کرد و افزود: اپلیکیشن ” برق من ” اپلیکیشنی سراسری برای ارائه کلیه خدمات به صورت غیر حضوری می باشد که مشترکان به راحتی می توانند در کافه بازار و یا سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان (  Kurdelectric.ir) آن را دانلود و بر روی گوشی های خود نصب کنند و در هر لحظه و هر مکان بدون  فوت وقت و یا مشکلات تردد و رفت و آمد، کلیه درخواست های خود را ثبت و خدمات خود را به صورت کاملا غیر حضوری دریافت کنند.

لهونیان در ادامه سخنان خود افزود: دومین روش برای ارائه خدمات به صورت ” غیر حضوری ” به متقاضیان خدمت این شرکت، ارائه خدمات از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان است.

وی در ادامه افزود:  در این روش هر یک از متقاضیان با ورود به سایت این شرکت به آدرس:  kurdelectric.ir  بخش ” میز خدمات الکترونیک ” صفحه خدمات غیر حضوری باز شده و با سهولت می توانند خدمات مورد نظر خود را ثبت و درخواست نمایند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه بیان داشت: برای مشترکین عزیز روستایی نیز تهمیدات لازم در نظر گرفته شده است و اگر به علت عدم دسترسی به اینترنت یا گوشی مناسب نتوانند از روش های مذکور استفاده کنند، دفاتر پیشخوان روستایی  نیز برای ارائه خدمات غیر حضوری، بزودی آماده خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط فعلی کرونا نیز اذعان داشت: خدمات غیر حضوری نیز می تواند کمک شایانی در کنترل بیماری کرونا داشته باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: از دیگر مزایای خدمات غیر حضوری کاهش هزینه ها و رفت و آمد مشترکین و متقاضیان خدمت به ادارات برق می باشد.

هیوا لهونیان در پایان سخنان خود گفت: همکاران این شرکت در مدیریت های تابعه، آمادگی دارند تا در صورت مراجعه حضوری هموطنان، آموزش لازم برای دریافت خدمات به صورت غیر حضوری ( از طریق اپلیکیشن ” برق من ” و  یا سایت شرکت توزیع برق کردستان ) ارائه دهند.

لازم به ذکر است به صورت آزمایشی از فردا 15 دی ماه ارائه خدمات دیگر به صورت حضوری ارائه نمی گردد و خدمات این شرکت به صورت غیر حضوری ارائه خواهد شد.