1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت:  طرح ” برق امید ” از اول آبان ماه در سراسر کشور اجرا شد، در این طرح، مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم می شوند که در این میان بهای برق مصرفی کم مصرف ها با 100 درصد تخفیف ( به صورت رایگان ) محاسبه می گردد.

وی در ادامه افزود: کم مصرف ها به مشترکینی اطلاق می گردد که در ماه های گرم سال ( خرداد، تیر، مرداد و شهریور ) مصرف ماهانه آن ها کمتر از 100 کیلووات ساعت و برای ماه های غیر گرم سال متوسط ماهانه انرژی برق آن ها کمتر از 80 کیلووات ساعت است،در راستای اجرای این طرح در بازه زمانی فوق، تعداد بیش از 107 هزار قبض برق مصرفی، مشمول طرح ” برق امید ” شده اند و از تخفیف ویژه و یا برق رایگان بهره مند شدند.

لهونیان در خصوص مشترکین خوش مصرف گفت: در همان بازه فوق تعداد قبض مشترکین خوش مصرف نیز 419 هزار و 285 فقره می باشد، این دسته از مشترکین در ماه های گرم سال ( خرداد، تیر، مرداد و شهریور ) مصرف ماهانه آن ها بین 100 تا 300  کیلووات ساعت و برای ماه های غیر گرم سال متوسط ماهانه انرژی برق آن ها بین 80 تا 200 کیلووات ساعت بوده است.

هیوا لهونیان افزود: مشترکین پر مصرف، در ماه های گرم سال ( خرداد، تیر، مرداد و شهریور ) مصرف ماهانه آن ها بالاتر از 300  کیلووات ساعت و برای ماه های غیر گرم سال متوسط ماهانه انرژی برق آن ها بالاتر از 200 کیلووات ساعت بوده است و در این راستا تعداد قبوض این دسته از مشترکین در بازه فوق 219 هزار و 804 فقره بوده است.

لازم به ذکر است تعداد کل قبوض الکترونیکی صادر شده از اول آبان ماه تا نیمه اول بهمن ماه بیش از 793 هزار و 610 فقره بوده، که از این تعداد، 616 هزار و 697 قبض شهری و 176 هزار و 913 قبض روستایی بود.