1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبر بیان کرد: با این روش، کنترل و نظارت بر مصرف چاه های کشاورزی را افزایش داده ایم؛ وی بیان داشت: توسعه سامانه هوشمند شبکه برق، با استقرار سیستم قرائت از راه دور ( طرح فهام ) با اولویت کنتورهای دیماندی برای همه مشترکان (ولتاژ اولیه و ثانویه) و همچنین مشترکین بخش کشاورزی اعم از دیماندی و غیر دیماندی که یکی از اهداف شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان می باشد، تحقق می یابد.

وی با اشاره به اینکه در 4 ماهه اول سال جاری دو هزار و 776 دستگاه کنتور با هزینه ای بالغ  بر 70  میلیارد ریال نصب گردیده، تصریح کرد: تا پایان امسال دو هزار و 250 دستگاه دیگر از این کنتورها، ویژه مشترکین دیماندی دراستان نصب خواهد شد.

لهونیان در ادامه اذعان داشت: 90 درصداز این کنتورها بدون هیچ مشکلی به صورت آنلاین قرائت و براساس آن قبض پیامکی صادر و برای مشترکین ارسال خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان گفت: اندازه گیری و مدیریت انرژی تحویلی مشترکان از طریق قرائت از راه دور و پایش اطلاعات متفاوت در زمینه توان در نقطه تحویل به مشترکان با استفاده از نرم افزارهای واسط بین لوازم اندازه گیری و کارشناسان مربوطه، هدف اصلی طرح فهام (تعویض کنتورهای دیجیتالی معمولی به کنتورهای هوشمند) است.