1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در دیدار نوروزی با حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا پورذهبی، در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک آغاز سال نو، گزارش عملکرد یکساله شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان را ارائه و در تشریح آن گفت: در سال 99 فعالیت ها، دستاوردها و اقدامات شاخص و موفقی در حوزه برق در سطح استان انجام گردید که می توان به اجرای تعداد 5611 پروژه توزیع برق با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیون ریال در سال 99 اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به محدودیت ها در منابع هزینه ای برای اجرای پروژه ها و فعالیت های شاخص در هر استان، این شرکت در سال 99 به خوبی توانست منابع درآمدی خوبی را خلق کند و بسیاری از فعالیت ها و پروژه ها را با کمک این منابع به اجرا برساند.

لهونیان در ادامه به پروژه عظیم تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار اشاره کرد و اذعان داشت: از شاخص ترین پروژه های اجرایی در سال 1399 تبدیل 1204 کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار با اعتباری بالغ بر یک هزار و 228 میلیون ریال بود، وی در ادامه افزود: چشم انداز شرکت در این راستا تبدیل کابل شبکه های سیم مسی به کابل خودنگهدار تا پایان سال 1401 می باشد.

وی در ادامه به پروژه های مهم دیگر که در سال 99 با موفقیت عملیاتی گردید اشاره کرد و افزود: آماده سازی بستر های مناسب برای ارائه 84 خدمت به صورت غیر حضوری در راستای  استقرار دولت الکترونیکی و ارائه خدمات غیر حضوری به مردم بوده است و در آینده ای نزدیک بخش عمده ای از خدمات این شرکت به صورت غیر حضوری به مشترکین برق و متقاضیان خدمت ارائه می گردد.

لهونیان در ادامه سخنان خود به طرح موفق چاوش نیز اشاره کرد و گفت: در سال 99، هشت هزار کنتور هوشمند بر روی نقاطی از شبکه توزیع برق استان نصب گردید ، این اقدام در راستای اجرای طرح بزرگ چاوش و با هدف ایجاد ولتاژ استاندارد و ارائه برق مطمئن و پایدار به مشترکین استان است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه افزود: از دیگر اقدامات مهم و شایسته می توان به تبدیل حذف بایگانی فیزیکی و تبدیل آن به بایگانی الکترونیکی مشترکین اشاره کرد و گفت: این اقدام هم به لحاظ فضای ساختمان و بهره وری نیروی انسانی، مزایایی را برای این شرکت به همراه داشت.

وی به مدیریت بار الکتریکی در سال های 98 و 99 نیز اشاره کرد و اذعان داشت: در این دو سال بهترین شرایط و اقدامات در این راستا صورت گرفت و با همراهی مردم و حمایت های تعدادی از مسئولین استان و برنامه ریزی صحیح و تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی شرکت،  موفق به کسب مقام سوم شدیم و توانستیم با موفقیت از پیک تابستان و زمستان 99 گذر کنیم.

لازم به ذکر است مجموعه اقدامات شاخص شرکت توزیع برق کردستان در سال 99 باعث شد تا این شرکت از مقام عالی وزارت، تقدیر نامه ویژه دریافت نماید.