1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در این گردهمایی که بمنظور مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو برگزار گردید در تشریح این خبر گفت: تمام تلاش این است که آسایش و آرامش مردم حفظ شود زیرا در شرایط کنونی که کشور تحت تحریم های ظالمانه در شرایط سختی به سر می برد مردم بیش از هر زمان دیگری نیاز به آرامش و رفاه دارند و این مهم در حوزه برق، استمرار انرژی پایدار و تأمین برق با کیفیت است.
لهونیان در ادامه افزود : در سالجاری به دلایلی از جمله کاهش بارش نزولات آسمانی در فصول بارانی و کاهش ظرفیت نیروگاههای برق آبی به میزان 60 درصد از یکسو و وجود پدیده ای به نام ماینرهای استخراج رمز ارز و همچنین گرمای بی سابقه که به گفته کارشناسان در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است از سوی دیگر چالشی را برای صنعت برق، مردم و مشترکین بوجود آورده است.
وی در ادامه با اشاره به مشارکت و همراهی مردم اذعان داشت: اگر مردم با ما همکاری نکنند وضعیت زندگی روزمره مردم که بسیار وابسته به برق شده است بیش از پیش پیچیده می گردد.
وی در ادامه افزود: مصرف برق در بخش خانگی در کشور نزدیک به 5 برابر میانگین جهانی است، در مصرف آب این میزان به 2.5 برابر و در مصرف گاز به 3 برابر و در مصرف بنزین به 6 برابر میانگین جهانی رسیده است که نیاز است این مصرف مدیریت و سبک زندگی مردم در زمینه مصرف انرژی، اصلاح و فرهنگ سازی گردد.
لهونیان در ادامه سخنان خود بیان کرد: شرکت توزیع برق استان کردستان در سطح استان کردستان بالغ بر 670 هزار مشترک دارد که در صورت صرفه جویی هر مشترک فقط به میزان 100 وات ( معادل یک لامپ 100 وات است ) دیگر نیازی به اعمال خاموشی نخواهد بود.
وی در ادامه از ادارات استان کردستان درخواست کرد: دستگاه ها و ادارات استان با به مدار آوردن مولدهای انرژی می توانند نقش مهمی را در به حداقل رساندن خاموشی ها داشته باشند، بزودی ممیزی ادارات در این زمینه صورت خواهد گرفت و با اداراتی که نسبت به مدیریت مصرف برق بی توجه باشند برخورد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه تأمین برق مشترکین خانگی بمنظور حفظ رفاه حال مردم بسیار ضروری است از سایر بخش ها از جمله بخش های اداری ، کشاورزی و …. خواست تا در این زمینه مشارکت و همراهی لازم را داشته باشند.
هیوا لهونیان در پایان با تأکید بر نقش ائمه محترم جماعات در این زمینه از آنان خواست تا یاریگر صنعت برق در مشارکت و همراهی مردم در مدیریت مصرف برق و گذر از شرایط پیش رو باشند.