1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: مشترکین صنعتی در صورت همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در راستای مدیریت مصرف برق علی الخصوص در ساعات اوج بار، می توانند از مزایای همکاری و تشویق های اعمالی برخوردار شوند.

لهونیان با اشاره به 6 بند همکاری ارائه شده توسط وزارت نیرو با واحدهای صنعتی افزود: واحدهای صنعتی می توانند طرح قطع بار 24 ساعته امسال ( در بازه زمانی ابتدای خرداد ماه الی انتهای مرداد ماه )، حداقل به مدت 5 روز کاری به منظور اجرای تعمیرات انجام می دهند را با هماهنگی قبلی قطع نمایند و از پاداش های در نظرگرفته شده برخوردار شوند.

وی در ادامه افزود: کاهش بار برنامه ریزی شده در ساعات اوج مصرف در بازه زمانی یکم خرداد الی 15 شهریور از ساعت 13 الی 18، متناسب با کاهش بار و مدت زمان همکاری مشمول پاداش می شوند.

هیوا لهونیان درادامه به بند دیگری از این همکاری اشاره نمود و اذعان داشت: مشترکین صنعتی می توانند در ماه های تیر و مرداد تعطیلی هفتگی جمعه را به یکی از روزهای شنبه تا پنج شنبه منتقل نمایند ( حداقل دوره همکاری نیز 4 روز می باشد ) و متناسب با میزان همکاری صورت گرفته مشمول دریافت پاداش شوند.

وی در ادامه بیان کرد: مشترکین صنعتی که دارای یک شیفت کاری هستند می توانند در ماه های تیر و مرداد حداقل به مدت 5 روز مستمر کاری اقدام به تنظیم ساعات کاری خود از 6 صبح ( یا زودتر) الی 13 نماید ( به نحویکه میزان برق مصرفی در بازه زمانی 13 الی 17 به مقدار 70 درصد کاهش یابد) و متناسب با میزان همکاری صورت گرفته مشمول دریافت پاداش شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه به طرح ذخیره عملیاتی اشاره کرد و افزود: مشترکینی که می توانند در این طرح شرکت کنند، مشترکین صنعتی با قدرت برق خریداری بالای 200 کیلووات می باشند، به نحویکه در بازه زمانی فصل تابستان حداقل 15 درصد توان مصرفی خود را در ساعت اوج مصرف شبانه روز ( ساعت 10 الی 22 روزهای کاری ) به تشخیص شرکت توزیع برق استان کردستان و اطلاع رسانی از روز قبل، حداکثر به مدت 200 ساعت کاهش نمایند.

هیوا لهونیان در پایان به نقش مهم مولدهای خودتأمین درصرفه جویی مصرف برق در ساعات اوج بار اشاره کرد و بیان داشت: مشترکین صنعتی در صورتیکه اقدام به استفاده از دیزل ژنراتور در محل کار ( بعنوان مولد خودتأمین ) از ابتدای خرداد ماه تا 15 شهریور و از ساعت 8 الی 23 ( “8 الی 13” ساعات میان باری  – “13 الی 18” ساعات اوج بار  – “18 الی 23 ” ساعات میان بار ” ) هر روز حداکثر به مدت 500 ساعت نمایند، شرکت توزیع برق استان کردستان اقدام به خرید برق تولیدی مورد استفاده توسط کارخانه نموده و به ازای هرکیلوولت ساعت برق تولید شده ( درصورتیکه مواد گازوئیل سوز باشد )  در ساعات میان باری با نرخ 6000 ریال و در ساعات اوج بار با نرخ  9000 ریال پرداخت می نمایند.

 لازم به ذکراست مشترکین واحدهای صنعتی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به واحدهای دفتر مدیریت مصرف شهرستان های تابعه مراجعه کنند ویا از طریق  وبسایت شرکت توزیع برق کردستان (WWW.KURDELECTRIC.IR ) از مشوق های در نظر گرفته شده باخبر شوند.