1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان دومین جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت در استانداری کردستان با حضور استاندار، فرماندهی انتظامی استان، مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

در این نشست هیوا لهونیان، مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان گفت: در دوران اخیر عامل و مولفه های سرقت تغییر کرده و همین امر باعث افزایش سرقت های تجهیزات شبکه برق شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در شش ماهه دوم سال گذشته سرقت تجهیزات برق روندی افزایشی داشته است که بیشتر مربوط به شبکه های سیم مسی بود.

لهونیان در ادامه به روند کاهشی سرقت در پنج ماهه اول سالجاری اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از فاکتورهای مهم در کاهش سرقت در سالجاری اجرای موفق پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در سطح استان است، در پنج ماهه نخست سال، 709 کیلومتر شبکه سیمی از هدف سال 1400 که 2 هزار کیلومتر است به کابل خود نگهدار تبدیل شده است و مابقی در حال اجراست و این مهم کمک شایانی به کاهش سرقت در سطح استان کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: مردم خصوصاً در روستاها و حواشی شهر ها که امکان سرقت تجهیزات برق در این مناطق بیشتر است نباید بی تفاوت باشند و باید در مقابل این پدیده همکاری و احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند زیرا این امکانات به جهت رفاه حال مردم است و با سرقت این تجهیزات خود مردم با کمبود خدمت رسانی مواجه می شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با توجه به کاهش سرقت در پنج ماهه اول سال جاری، متاسفانه بسیاری از مشترکین با استفاده غیر مجاز از دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز ها، فشار مضاعفی به شبکه توزیع برق وارد کرده اند.

لهونیان در ادامه با اشاره به مقابله با دستگاه های غیر مجاز رمز ارزها گفت: همکاری بسیار خوبی با نیروی انتظامی جهت شناسایی این دستگاه ها انجام شده است و از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 900 دستگاه ضبط و با متخلفان با همکاری مراجع قضایی، مطابق قانون برخورد خواهد شد.

لهونیان در پایان سخنان خود به فعالیت های مناسب در جهت کاهش سرقت ها در شرکت توزیع برق اشاره کرد و گفت: یکی از این فاکتورهای مهم که پیشتر هم به آن اشاره شد اجرای کابل خود نگهدار در سطح استان است و هدف این شرکت تبدیل کل شبکه سیم مسی روستاها و شهرهای استان تا پایان سال 1401 می باشد، فاکتور مهم دیگر نصب اسپیسرها بر روی شبکه فشار ضعیف است، همچنین همراهی بسیار خوب با نیروی انتظامی و مراجع قضایی به منظور جلوگیری از سرقت تجهیزات برق و شناسایی دستگاه های رمز ارز غیر مجاز است.

در انتهای این نشست از فرمانده نیروی انتظامی استان و جمعی از کادر انتظامی به جهت همکاری خوبی که با شرکت توزیع در جهت کاهش سرقت ها و همچنین در جهت ضبط دستگاه های غیر مجاز رمز ارز داشته اند، تقدیر و تشکر شد.