1

مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: جهت رفع حریم شبکه برق در مسیر ایرانخواه واقع در جاده سقز به سنندج، در فاز اول بیش از 800 متر شبکه فشار متوسط دراین منطقه احداث شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبدالله ابراهیمی مدیر توزیع برق شهرستان سقزگفت: پیرو درخواست اداره راه وحمل و نقل جاده ای این شهرستان، مسیر ایرانخواه واقع درمحور سقز به سنندج جهت تعریض جاده، رفع حریم شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه در فازاول به اتمام رسیده است، افزود: در فاز اول با احداث بیش از 800 متر شبکه توزیع برق 20 کیلوولت دراین مسیررفع حریم انجام شد و فاز دوم این پروژه با احداث بیش از 1200 متر شبکه فشار متوسط در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بخشی ازشبکه توزیع برق فشارمتوسط در مجاورت اداره راه وحمل و نقل جاده ای این شهرستان در حریم قرار داشت، افزود: در همین راستا با احداث شبکه برق جدید، خطوط قبلی حذف و ایمنی لازم در مسیر ایرانخواه تأمین شد.

ابراهیمی اظهار داشت: در اجرای این عملیات 23 اصله تیر برق 12 متری در این منطقه نصب و 13 اصله تیر قدیمی نیز از چرخه مصرف خارج شدند.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز در ادامه اظهار داشت: درمجموع برای اجرای این طرح‌ها بالغ‌بر 485 میلیون تومان اعتبار صرف شد تا ایمنی لازم در این مسیر برقرار باشد.

مدیر توزیع برق شهرستان سقزافزود: تعریض جاده وکوچک بودن پهنای مسیر در برخی مواقع منجر می شود تا شبکه توزیع برق در حریم قرار گیرد که در این شرایط باید جهت رفع حریم و ایجاد ایمنی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در ادامه به اصلاح و بهسازی شبکه برق در شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: درحال حاضر بیش از 700 کیلومتر شبکه سیم مسی فشار ضعیف هوایی در شهرستان سقز وجود دارد که تاکنون 480 کیلومتر شبکه برق در سقز اصلاح و به کابل خودنگهدارتبدیل شده است.

مدیر برق شهرستان سقز در پایان گفت: در سال جاری همزمان با تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار بازطراحی و بالانس شبکه فشار ضعیف نیز درحال انجام است که بازتاب مؤثری در کاهش تلفات دارد.