1

هیوا لهونیان  اظهار داشت: از مشترکان انتظار داریم با هدف مصرف بهینه برق و کمک به کاهش بار روزانه، شرکت توزیع را یاری دهند، ضمن اینکه با این کار مانع اعمال خاموشی در استان و کشور شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته پیش بینی کمبود تولید برق و اعمال خاموشی نشده بود، افزود: تلاش ما این است امسال با برنامه ریزی منظم تر و با شناسایی ظرفیت های مشخص و بحث اصلاح الگوی مصرف در فصل گرما با خاموشی مواجه نشویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: براساس بررسی های دقیق کارشناسی شده، در کشور ما بین 2،5 تا سه برابر استانداردهای جهانی برق مصرف می شود.

لهونیان با اشاره به اینکه در بخش خانگی 4،8 برابر کشورهای اروپایی برق مصرف می کنیم، اضافه کرد: با رعایت نکاتی ساده می توان به استانداردهای جهانی نزدیک شد و دهها میلیارد دلار در حوزه تولید صرفه جویی کرد و از ایجاد ظرفیت هایی که فقط در زمان پیک لازم است و در مابقی فصول عملا بلااستفاده است، جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: به طور جد پیگیر کار تبلیغات و فرهنگ سازی مصرف بهینه برق در مدارس به کمک مربیان پرورشی هستیم و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به رعایت نکاتی برای مصرف بهینه برق در فصل گرما اشاره کرد و افزود: مشترکان از استفاده وسایل پرمصرف در ساعات اوج  مصرف (12 تا 16 و 20 تا 24)خودداری کنند و استفاده از این وسایل را به ساعات غیر پیک موکول نمایند.

لهونیان همکاری مشترکان در این ساعات را مانعی برای اعمال خاموشی در فصل گرما عنوان کرد و اظهار داشت: می توان با رعایت الگوی مصرف از جانب مشترکان خانگی، کشاورزی، صنعتی و ادارات پیک مصرف کشور را پایین آورد و هزینه های گزاف تولید که ده ها میلیارد دلار است را صرف توسعه شبکه، ایجاد زیرساخت ها و صادرات برق کرد.