1

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اجرای مصوبه جدید دولت مبنی براصلاح قیمت تعرفه برق برای مشترکین پرمصرف خبرداد وافزود: در حال حاضرقریب به 77 درصد از مشترکین خانگی در استان با مصرف صحیح ازانرژی برق، مشمول افزایش  تعرفه نمی شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ازمصوبه جدید دولت جهت اصلاح مصرف برق در بخش خانگی خبر داد و گفت: با استناد به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و درراستای اجرای حکم مندرج در بند (ی) تبصره (8) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، مصوبه جدید نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان بخش خانگی تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه همزمان با سراسر کشور از ابتدای بهمن ماه سال جاری در استان کردستان نیز اجرا می شود افزود:بر اساس این مصوبه مشترکان پرمصرف که حدود 23 درصد از مشترکان برق بخش خانگی را در کردستان شامل می شوند مشمول افزایش هزینه‌های مصرف برق خواهند شد.

لهونیان یکی از اهداف اجرای این طرح را اصلاح مصرف مشترکان پرمصرف عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت از مشترکان با مصرف زیرالگو و همچنین تامین برق پایدار برای تمام مشترکین از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر قریب به 77 درصد از مشترکین خانگی در استان کردستان به درستی و به صورت صحیح از برق استفاده می کنند که مشمول افزایش  تعرفه نمی شوند و تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق آنان انجام نمی شود.

وی با اشاره به اینکه دراین آیین نامه مشوق هایی برای مشترکان خانگی نیز در نظر گرفته است، افزود: چنانچه مشترکین در ماه های گرم سال( از خرداد تا شهریور)، مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند و مصرف برق آنان کمتر از الگو باشد، متناسب با میزان کاهش مصرف، مشمول دریافت پاداش خواهند شد.

لهونیان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون الگوی مصرف برای مشترکان 200 کیلووات ساعت در ماه است، افزود: تعرفه جدید برای مشترکین خانگی که مصرف آنان کمتر از 50 درصد الگوی منطقه باشند و همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) وبهزیستی رایگان می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود:در این طرح الگوی کم مصرفی، از 80 کیلووات ساعت ماهانه که در گذشته وجود داشت به 100 کیلووات ساعت در ماه های غیر گرم و همچنین از 100 کیلووات ساعت در ماه به  150 کیلووات ساعت در ماه های گرم افزایش یافته است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تلاش وزارت نیرو براین است که با ایجاد سیاست های تشویقی مشترکین پرمصرف را به سمت کاهش و مدیریت مصرف سوق دهد، افزود: مشترکینی که در مرز بیش از الگوی مصرف قرار دارند می توانند با یکسری اقدامات ساده ، میزان مصرف خود را کاهش دهند و زیر الگوی مصرف قرار گیرند و مشمول این افزایش قیمت نشوند.

در حال حاضر بیش از ۷05 هزار مشترک برق در استان کردستان وجود دارد و ضریب نفوذ برق در شهرهای استان و همچنین در تمام روستاهای بالای ۵ خانوار استان ۱۰۰ درصد است.