1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبید علیمحمدی در تشریح این خبر گفت:  تبدیل شبکه سیم مسی به كابل خود نگهدار در شبكه توزيع برق استان از 10 سال قبل آغاز گردیده است، در همین راستا تا پايان سال 98 حجم فيزيكي تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار  جمعا 1020 كيلومتر بوده است .

علیمحمدی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه بزرگ تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار  طبق برنامه ريزي دقيق و منسجم در آغاز سال 99  اذعان داشت:  از ابتدای سالجاری تا نیمه اول بهمن ماه  1100 كيلومتر شبكه سيم مسی به كابل خودنگهدار تبدیل شده است که نسبت به عملکرد سال قبل که 215 کیلومتر بوده است و رشد  بیش از 400 درصدی را نشان می دهد.

وی در ادامه افزود: از آنجا که تبدیل 2000 کیلومتر از شبکه های مسی به کابل خود نگهدار در سال 99 در دستور کار قرار گرفت، اجرای این طرح علیرغم شرایط اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا و شرایط متغیر بودن قیمت اجناس ناشی از تحریم های ظالمانه که بر کشور تحمیل شده است تاکنون نزدیک به 55  درصد پیشرفت فیزیکی، حاصل شده است .

معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه با اشاره به اهداف اجرایی این پروژه عظیم بیان کرد: افزایش پایداری شبکه، کاهش سرقت سیم، کاهش انشعابات غیر مجاز، افزایش ایمنی مشترکین و تجهیزات، حفاظت از محیط زیست  و جلوگیری از قطع درختان، ایجاد مبلمان شهری و روستایی مناسب، رفع حریم برای مستحدثات که در حریم شبکه قرار داشتند و در نهایت استاندارد سازی شبکه توزیع برق در سطح استان از اهداف اساسی اجرای این پروژه عظیم است.

عبید علیمحمدی در ادامه سخنان خود گفت: امید داریم تا پایان 1401 کل شبکه فشار ضعیف استان را که بالغ بر 5700 کیلومتر است به کابل خود نگهدار تبدیل نمائیم .

علیمحمدی در پایان سخنان خود گفت:  برای تبدیل 1100 کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در سطح استان کردستان اعتباری بالغ بر  106 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است.