1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان جواد اکبرآبادی در تصریح این خبر گفت: با توجه به هشدارهای سازمان های هواشناسی در خصوص شرایط جوی نامساعد، این شرکت مدیریت بحران را به خوبی اعمال نمود و مجموعه این تدابیر باعث شد خدمات به بهترین نحو به مشترکین ارائه و حداقل خاموشی در غرب کشور، در شهرها و روستاهای استان کردستان اعمال گردد.

وی در این خصوص بیان داشت: تفاوت مدیریت بحران امسال با سال های قبل وجود اکیپ های پشتیبان به جز اکیپ های اعزامی به مناطق  بود اکیپ های پشتیبان باعث می شدند اکیپ های اصلی تحت کنترل ، هدایت و پشتیبانی باشند.

اکبر آبادی در ادامه با اشاره به ارتقاء سیستم اتوماسیون شبکه های توزیع که نقش به سزایی در خدمات رسانی سریع تر و مطمئن تر به مشترکین دارد، بیان کرد: اتوماسیون شبکه های توزیع با سرعت قابل توجهی در این شرکت رو به پیشرفت است و در چند ماه اخیر پیشرفت مناسبی داشته است، هدف از اجرای این پروژه تسریع در خدمات رسانی به مشترکین برق، مدیریت و کنترل خاموشی ها در سطح استان می باشد.

وی در ادامه به پروژه های در دست اقدام حوزه بهره برداری و دیسپاچینگ اشاره کرد و افزود: اقدامات برنامه ریزی شده ای برای تبدیل شبکه های سیمی به کابل خود نگهدار با هدف پیشگیری از سرقت بی رویه، کاهش تلفات ، تعادل بار و ارتقاء کیفیت انرژی تحویلی به مشترکین انجام شده است.

وی در ادامه گفت: از دیگر اقدامات که در آینده ای نزدیک در حال اجرا می باشد تدوین برنامه ای مدون و هدف دار  برای پیک سال 99 می باشد که می توان به اقدامات عمده ای از جمله: بهره برداری از پست مریوان 2، بازآرایی شبکه 20 کیلوولت در سطح شهرستان سنندج، احداث پست بانه 2 است که در راستای تحقق تابستان بدون خاموشی برق در سطح استان می باشد.

لازم به ذکر است اقدامات برای پیک سال 99 با هدف دستیابی به استاندارهای خاموشی در سطح ملی می باشد.