1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، جواد اکبر آبادی در تشریح این خبر گفت: درپی ورود موج بارشی سنگین از غرب کشور و  نفوذ به استان کردستان، از صبح روز پنجشنبه ( 6 آذر ) کلیه شهرستان‌های استان کردستان به خصوص  شهرستان‌های غربی و شمالی استان تحت تأثیر این موج بارشی قرار گرفته و صدمات قابل توجهی به شبکه برق به خصوص شبکه تحت پوشش شهرستان سقز وارد گردید.
وی در ادامه با اشاره به بارش سنگین برف در شهرستان سقز اذعان داشت:  با توجه به حجم بارش برف قابل توجه در شهرستان سقز، از ساعات پایانی روز پنجشنبه ( 6 آذر )، محور روستایی سرشیو، محور جاده سقز به بانه، محور شهر صاحب به دیواندره و محور سقز به دیواندره و همچنین پست فوق توزیع ایرانخواه دچار قطعی برق شد که منجر به بسته شدن اکثر راههای مواصلاتی و قطع برق 169 روستا با 5530 مشترک گردید.که تعداد ۱۴۳روستا پس از وصل برق پست ایرانخواه و بعد از ۱۵دقیقه برقدارگردید.
وی در ادامه افزود: در همین راستا 8 اصله پایه چوبی و 2 اصله پایه بتونی 12 متری و یکدستگاه ترانسفورماتور توزیع در شهرستان سقز دچار آسیب جدی شدند.
اکبر آبادی در ادامه با اشاره به مشکلات عدیده ناشی از بارش سنگین برف، تأکید کرد: بارش سنگین برف منجر به شکستگی حجم بالایی از شاخه‌های درختان و افتادن آن بر روی شبکه برق شد که حجم بالای سیم پارگی را  در سطح شهرستان سقز به وجود آورد.
معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت بیان کرد:  با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی همکاران علی الخصوص همکاران شهرستان سقز با بیش از 10 اکیپ عملیاتی ، کار ترمیم و بازسازی شبکه در دستور کار قرار گرفت تا حداقل خاموشی ممکن به مشترکین اعمال گردد.
اکبر آبادی در ادامه سخنان خود اذعان داشت:  با وجود مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی به شهر، با پای پیاده و با حداقل امکانات موجود شهرستان و برودت هوا، و جهت برقراری جریان برق منازل مردم، عازم محورهای مواصلاتی شدند.
وی در ادامه افزود:  با توجه به شکسته شدن 8 اصله تیر چوبی و بتونی در محور روستایی سرشیو و عدم امکان تردد خودرو به آن محور بدلیل مسدود شدن جاده، با هماهنگی توزیع برق شهرستان مریوان، مشترکین انتهای مسیر برقدار شده تا بعد از بازگشایی راه های مواصلاتی در اسرع وقت، تعویض پایه‌ها به انجام برسد.
معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: از شب پنجشنبه ( 6 آذر ) تا عصر روز جمعه ( 7 آذر )، خطوط اصلی فیدرهای 20 کیلوولت روستایی برقدار گردید و کار برقدارکردن خطوط انشعابی فیدرها، در دستور کار قرار گرفت بطوری‌که تا ساعت 20 روز شنبه ( 8 آذر )  با تلاش بی‌قفه اکیپ‌های عملیاتی و با پای پیاده و در سرمای زیر صفر درجه، کلیه مشترکین روستایی واقع در انشعابات فرعی فیدرها نیز برقدار کامل شدند.
لازم به ذکر است در دیگر شهرستان‌های تابعه استان نیز، موارد قطعی خطوط برق و مشترک نیز حادث شده که بلافاصله توسط اکیپ‌های عملیاتی مرتفع گردید، اکنون کلیه خطوط شبکه برق استان پایدار می باشد.