1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا خرم در تشریح این خبر گفت: در استان کردستان طرح ارزیابی وکنترل مصرف برق ساختمان های اداری همزمان با اجرای مصوبه هیئت دولت و بخشنامه استانداری کردستان مبنی بر کاهش ساعات اداری و تعطیلی روزهای پنج شنبه اجرا گردید و در مدت اجرای این طرح، مرکز پایش بار و انرژی استان نیز با دقت رفتارمصرفی ادارات استان  را از طریق کنتورهای هوشمند نصب شده و یا از طریق بازدیدهای سرزده تیم های بازرسی رصد می نماید.

خرم با بیان اینکه سهم ادارات از برق مصرفی نیز در شرایطی که صنعت توزیع کشور با مشکل روبه روست قابل توجه می باشد، افزود: تعداد 1250 مشترک برق اداری در استان کردستان وجود دارد که فعلا  607 کنتور برق ادارات، بصورت لحظه ای و هوشمند پایش و رصد می شوند و بقیه فعلا دارای کنتور هوشمند نیستند و این دسته از مشترکین اداری از طریق بازدیدهای سرزده رفتار مصرفی آنان رصد می شود.

وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: با اجرای طرح تغییرساعات اداری تا20 درصد شاهد کاهش مصرف برق در ادارات استان معادل 7.3 مگاوات بوده ایم که می تواند در کاهش خاموشی ها و تأمین برق مشترکین استان موثر باشد.

خرم در ادامه افزود: تا پایان تیر ماه  برای تعداد 644 اداره به دلیل رعایت نکردن مصوبه کاهش مصرف برق، اخطاریه قطع برق صادر و انشعاب برق تعداد210 اداره دولتی به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف انرژی، قطع شده است.

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود اذعان داشت: حدود 4000 مگاوات از مصرف برق کشور در پیک تابستان مربوط به دستگاههای اجرایی و اداری است؛ این مقدار مصرف در استان کردستان برابر با مصرف حدود 10 هزار مشترک می باشد. با اجرای کامل این مصوبه در سطح استان، شاهد حذف خاموشی 10 هزارمشترک در روزهای شنبه تا چهارشنبه و20 هزار مشترک در روزهای پنج شنبه بوده ایم.