1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا خرم در تشریح این خبر گفت: در سال جاری، با توجه به بارندگی های اندک و وجود ویروس کرونا در کشور که باعث می گردد مشترکین زمان بیشتری در خانه بمانند، پیش بینی می کنیم میزان مصرف برق شیب افزایشی به خود بگیرد که این مساله با توجه به ایجاد محدودیت تولید در نیروگاه های برق آبی نگران کننده است.

وی افزود: در استان کردستان حدود 550 تا650 مگاوات برق مصرفی داریم که براساس ابلاغ توانیر باید150 مگاوات از این مقدار صرفه جویی گردد که این میزان معادل یعنی یک چهارم مصرف انرژی کل استان است.

معاون فروش و خدمات مشترکین با بیان اینکه در استان کردستان 12درصد مصرف انرژی برق در بخش صنعت، 25 درصد در بخش کشاورزی و حدود 45 درصد خانگی است اذعان داشت: تلاش می کنیم با برنامه ریزی های دقیق و مدون و با همکاری بخش صنعت و کشاورزی و کاهش مصرف با مدیریت مصرف برق از تابستان امسال بدون خاموشی گذر کنیم.

خرم در پایان سخنان خود افزود : تعداد مشترکین برق استان بیش از  683 هزار مشترک می باشد که بیش از 653 هزار مشترک آن یعنی حدود 94 درصد این مشترکین در بخش خانگی و تجاری هستند و اگر این مشترکین همکاری لازم در ساعات اوج مصرف را با شرکت توزیع برق  داشته باشند با کمبود انرژی برق مواجه نخواهیم شد و از تابستان بدون خاموشی گذر خواهیم کرد.