1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا خرم در تشریح این خبر گفت: دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال، تجهیزاتی پرمصرف بوده و بار زیادی را به شبکه توزیع برق کشور وارد می‌کنند این در حالی است که در شرایط کنونی که تقاضا برای برق از میزان تولید آن در کشور پیشی گرفته است، بار مصرفی این دستگاه ها بیش از بیش به شبکه توزیع فشار وارد می کند.

وی در ادامه با اشاره به مجموعه اقدامات مدیران و کارشناسان در حوزه مقابله با استخراج رمز ارز غیر مجاز در شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: شرکت توزیع برق کردستان به صورت جدی در حال رصد فعالیت و برخورد با مراکز غیر مجاز در استان بوده و با همکاری خوب مراجع قضایی و انتظامی با متخلفان برخورد خواهد شد.

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت:  از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از 800 دستگاه مانیر در  قالب 105 انشعاب و مرکز غیر مجاز شناسایی شد و با این اقدام از تلفات 2.5 مگاوات ساعت انرژی جلوگیری بعمل آمده است، این مهم نقش اساسی در تأمین برق مطمئن و پایدار به مشترکین کردستانی دارد.

خرم در پایان سخنان خود تأکید کرد:  شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه دستگاه رمزارز غیر مجاز، مراتب را از طریق شماره همراه 09354021780 به صورت پیامک و یا در بستر فضای مجازی و یا از طریق پلیس انتظامی به شماره 110 و یا شماره 121 واحد عملیات و اتفاقات اطلاع دهند، این مجموعه اقدامات کمک شایانی به پایداری شبکه و حذف کامل خاموشی ها طی روزهای آتی خواهد کرد.

لازم به ذکر است در حال حاضر فعالیت تمامی مزارع دارای مجوز نیز به منظور کاهش بار شبکه، در تمامی نقاط کشور فعلا متوقف شده است.