به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا خرم در تصریح این خبر گفت: به هر میزان وصولی های ناشی از فروش انرژی در استان بالاتر باشد به همان میزان اعتبارات بیشتری در جهت خدمت رسانی بهتر به مشترکین اختصاص می یابد، مشترکین با پرداخت به موقع مطالبات خود، شرکت را در رسیدن به اهداف خود که همانا تأمین برق مطمئن و پایدار برای یکایک شهروندان استان است، یاری می کند.

وی در ادامه اذعان داشت: یکی از مهمترین اهداف شرکت بالابردن کیفیت خدمات است این در حالی است که نقش وصول مطالبات در بالا بردن کیفیت خدمات و اجرای پروژه های عظیم مانند چاوش ( چشم انداز اصلاح ولتاژ شبکه ) و همچنین تبدیل کابل های سیمی به خود نگه دار، اصلاح و نوسازی شبکه فرسوده شهری و روستایی و … بسیار مهم بوده و وصول مطالبات نقش اساسی در این زمینه می تواند ایفا کند.

خرم در ادامه با اشاره به میزان وصول مطالبات در هشت ماهه اول سالجاری در استان کردستان بیان کرد: در هشت ماهه اول سالجاری کمترین وصول مطالبات مربوط به بخش عمومی با 61/12 درصد بوده است، بخش کشاورزی و خانگی 68/34 و 82/80 درصد و تجاری و صنعتی نیز به ترتیب 83/96 و 94/13 درصد بوده است.

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به درصد وصولی مطالبات ناشی از فروش انرژی در پایان آبان ماه در کل استان کردستان که 81/14 درصد بوده است، تأکید کرد: از مهمترین مشکلاتی که شرکت های برق به طور مدام با ان سرو کار دارند مسأله وصول مطالبات است، چرا که این شرکت جهت تأمین اعتبارات مورد نیاز بخش عملیات جاری و اجرای طرح ها و پروژه های خود به منابع حاصل از فروش انرژی تکیه دارد.

هیوا خرم به لزوم تعمیرات دوره ای شبکه های استان نیز اشاره کرد و بیان کرد: شبکه های فشار ضعیف و فشار متوسط استان کردستان همواره نیاز به اورهال و تعمیرات دوره ای دارند و اجرای این اقدامات نیازمند اعتبارات کلان است، هرچه وصولی مطالبات به موقع و بیشتر باشد شرکت مادر تخصصی توانیر بخشی از این وصولی ها را برای زیرساخت های شبکه های برق به استان برمی گردد و این همکاری بین مشترکین و شرکت های توزیع برق موجب خدمات رسانی بهتر برای خود مشترکین استان می گردد.

خرم با اشاره به حذف قبض کاغذی برق افزود: شرکت توزیع برق استان کردستان برای پرداخت هرچه سریعتر، مطمئن و آسانتر صورتحساب های برق مشترکین راه های گوناگونی را در اختیار مشترکین گذاشته است که همه مشترکین با هر شرایط و موقعیتی در هر مکان و زمانی بتوانند به راحتی قبض های خود را مشاهده و سپس پرداخت نمایند و ما را نیز در خدمات رسانی بهتر یاری فرمایند.

وی با اشاره به 9 روش موجود به منظور پرداخت صورت حساب های برق مصرفی اذعان داشت: از روش های پرداخت می توان به شماره گیری کدهای دستوری #1521*733* یا #1521*741* از طریق تلفن همراه، پرداخت از طریق اپلیکیشن های موجود برای برق مصرفی، کلیک بر روی متن پیامکی مشاهده صورتحساب و پرداخت، پرداخت از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر خدمات روستایی، پرداخت از طریق دستگاه POS، و دستگاه عابر بانک ATM، و یا مراجعه به سایت WWW.SAPPA.IR اشاره کرد.

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان به هدف ترسیم شده برای وصولی سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: این میزان به همراه بخش عمده ای از لاوصولی های سنوات گذشته باید به 105 درصد برسد و تحقق این مهم نیازمند همکاری هر یک از مشترکین برق استان که به موقع نسبت به پرداخت بدهی خود ناشی از انرژی مصرف شده، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است درصد وصولی سال گذشته 109/5 درصد بوده است.