1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبید علیمحدی در تشریح این خبر گفت: اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق با هدف ارتقاء و بهبودکیفیت ولتاژمشترکان، رفع حریم خطوط شبکه های برق، کاهش تلفات فنی وغیرفنی، به حداقل رساندن خاموشی‌های ناخواسته به دلیل شرایط جوی نامساعد در سطح روستاها و شهر های استان، ارتقای شاخص‌های بهره برداری و خدمت رسانی مطلوب و تأمین برق مطمئن و پایدار به مشترکان است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار اذعان داشت: بیشترین حجم فیزیکی و همچنین اعتبار لازم برای پروژه های اصلاح و بهینه سازی مختص به پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار بوده است که با هدف ارتقاء شاخص ها و استاندارد سازی شبکه، اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه افزود: بیش از 130 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در سه ماهه اول سالجاری تبدیل شده است و اهداف تعیین شده تا پایان سال در این خصوص تبدیل بیش از 2000 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در سطح استان است.

علیمحمدی در ادامه خاطر نشان کرد: در همین راستا اصلاح خطوط فشار ضعیف، اصلاح خطوط فشار متوسط و اصلاح و اصلاح پست های توزیع  از دیگر پروژه های اجرا شده با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال در سه ماهه نخست سال جاری بوده است.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود بیان کرد:  با اجراي پروژه های مذکور که جمعا بالغ بر 350 میلیارد ریال بوده است، ضمن بهينه‌سازي و استاندارد سازی تجهيزات شبكه، در آینده ای نزدیک شاهد افزايش قابليت اطمينان شبكه و دستیابی به شاخص ها و استاندارد های ملی خواهیم بود.