1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عطالله نوروزی در همایش ایمنی و خطرات برق که با حضور برخی از ادارات سطح شهرستان، انجمن صنفی کارگران، پیمانکاران ساختمان و آرماتوربندهای فعال در شهرستان سقز برگزار شد، هدف از برگزاري اين همايش را آشنايي پیمانکاران ساختمانی با انواع شبكه‌هاي برق اعم از فشارضعيف، فشارمتوسط و خطوط انتقال و حريم قانوني آن، خطرات احتمالي و در نهایت قوانين مرتبط با آن دانست.

وی با ذکر اینکه «حفظ آرامش و ایمن نمودن فضای کار» نخستین گام در انجام هر نوع فعالیت شغلی است، افزود: توجه به نکات ایمنی در فرایند انجام کارها بسیار بااهمیت است.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز  با اشاره به ضرورت كاهش خطرات جاني و مالي و لزوم ارائه موارد آموزشی در خصوص مسائل ايمني در حوزه‌ي برق، گفت: سهل انگاری و  جدي نگرفتن موضوع ايمني جزو  چالش برانگیزترین و بزرگترين مشكلات در زمينه بروز خطرات و سوانح برقي است که باید توجه ویژه‌ای را به آن معطوف ساخت.

وی خطاب به پیمانکاران ساختمانی خواستار شد: در کنار گسترش ساخت و سازهای واحدهای مسکونی، در هنگام نصب داربست جهت انجام فعالیت‌های ساختمانی، حریم شبکه‌های برق را رعایت کرده و هماهنگی‌های لازم را با امور توزیع برق شهرستان لحاظ کنند.

نوروزی در پایان «آموزش» را از جمله مهم‌ترين اولويت هاي شركت توزيع نيروي برق دانست و یادآور شد: برگزاري كلاس‌هاي آموزشي به صورت هفتگي و مستمر از جمله برنامه‌هاي اين شركت در راستاي افزایش دانش و آگاهي نيروهاي شاغل در حوزه‌ي صنعت برق و كاهش خطرات احتمالي ناشي از آن است.

گفتنی است، همایش ایمنی در امور برق شهرستان سقز با تأکید بر اهمیت رعایت حریم شبکه‌های برق، پیشگیری از حوادث برق‌گرفتگی و ایمنی برق برای پیمانکاران ساختمانی برگزار شد.