1

عطااله نوروزی مدیر توزیع برق شهرستان سقز ضمن بیان این نکته که بهینه‌سازی و مدیریت مصرف در دستگاه‌های دولتی و اجرایی تاثیر بسزایی در کاهش پیک تابستان دارد گفت: رعایت اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی انرژی در محیط کار و منزل ضروری است و بر اساس ابلاغیه‌های وزارت نیرو باید بهینه‌سازی مصرف در بخش اداری به صورت ویژه در ادارات و سازمان‌های وابسته به وزارت نیرو صورت پذیرد”.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز بر کاهش ۲۰ درصدی مصرف انرژی ادارات تاکید کرد و افزود: کاهش آلودگي محيط زيست ، حفظ منابع ،توسعه و بهره برداري از شبكه ، كاهش هزينه هاي برق و جلوگيري از اعمال خاموشي از جمله مزاياي بهينه سازي مصرف برق می باشد”.

وی در ادامه اظهار داشت: آموزش و اطلاع رساني، پايش مصرف انرژي به صورت دوره اي، بازديد از ساختمان ها، ارائه مشاوره به ادارات از جمله فعاليت هاي صورت پذيرفته در اين حوزه است”.

نوروزی تصریح کرد: ساعات اوج مصرف از ۱۱ تا ۱۵ می باشد كه بايد در اين بازه زماني مديريت مصرف داشته باشيم تا تابستان را بدون خاموشي سپري كنيم”.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین مدیریت برق سقز و شهرداری منعقد شد که براساس آن مقرر گردید ۲۲ بخش از زیرمجموعه‌های شهرداری ملزم به اجرای آن باشند و واحد کشتارگاه آن مجموعه در ساعات پیک مصرف ژنراتور خود را به مدار آورند.