1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان روز پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه جلسه‌ای تحت عنوان مشارکت صنایع و کارخانجات در برنامه‌های پاسخگویی با شرکت توزیع برق در سالن جلسات کارخانه قندکردستان واقع در شهرک صنعتی سقز با حضور  مدیرتوزیع برق، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت و  نمایندگان صنایع و کارخانجات تولیدی شهرستان سقز در محل این شهرستان برگزار گردید.

هدف از برگزاری این جلسه ارائه‌راهکارهای لازم جهت مدیریت مصرف برق در تابستان سال ۹۸ در راستای پیشگیری از اعمال خاموشی‌های ناخواسته ناشی از کمبود نیرو برای مشترکین برق صنعتی بود تا بتوان با استفاده از اجرای این راهکارها و همکاری و تعامل، فصل پیک مصرف برق، بدون خاموشی سپری شود.

عطااله نوروزی مدیر توزیع برق سقز ضمن درخواست از واحدهای تولیدی برای عقد قرارداد و تفاهم‌نامه با مدیریت برق سقز در راستای کاهش مصرف گفت” امسال۴۰۰۰ مگاوات در سطح کشور کمبود برق داریم که سال گذشته این میزان ۶۰۰۰ مگاوات بود و امسال باتوجه به بارش‌های مناسب ابتدای سال و افزایش ظرفیت آبی سدها، بخشی از کمبود نیرو جبران شد اما همچنان با رشد مصرف برق در اثر افزایش ساخت‌وساز و افزایش انشعاب جدید مواجه هستیم”.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز با ذکر این نکته که مدیریت مصرف نشانه‌ی مصرف نکردن برق نیست بلکه درست مصرف کردن و مدیریت‌کردن آن است اظهار داشت” واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند از طریق تفاهم نامه مبادله شده با مدیریت توزیع برق کردستان،  در راستای مدیریت مصرف و افزایش کارایی و بهره‌وری تولید تعامل و همکاری لازم را داشته و متعاقبا از مزایا و تخفیفات آن نیز می توانند بهره مند شوند”.

وی با بیان این‌که خاموشی در تابستان سال گذشته بر ایران سایه انداخت و به دلیل وجود بحران آب با خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده مواجه شد گفت” این چالش با این که امسال به دلیل بارندگی‌های اخیر که در سراسر کشور رخ داد، به پررنگی سال گذشته نیست اما هنوز هم پرونده خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده به صورت قطعی بسته نشده است و از سوی دیگر با این که فصل گرما هنوز آغاز نشده است شاهد جهش ناگهانی اوج مصرف برق هستیم”.

در پایان نوروزی به سوالات شرکت‌کنندگان در جلسه در خصوص نصب پنل‌های خورشیدی و میزان هزینه‌گذاری و بهره‌وری آن، افزایش قدرت کنتورهای دیماند، نحوه‌ی ارسال قبوض برق، اعلام خاموشی‌های برق و …. پاسخ داد.