1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ارسلان محمدی مدیر توزیع برق بانه درتشریح این خبر گفت: هدف از اجرای این طرح جلوگيری از برخورد فازها و قطعی برق در شبكه های فشار ضعيف در اثر باد، باران ، برف، يخ زدگی و برخورد شاخه درختان و همين طور جلوگيری از سرقت سيم های شبكه در مناطق شهری و روستایی و مناطق صعب العبور نام برد.

وی در ادامه اذعان داشت:باتوجه به کاهش چشمگیر سرقت سیم مسی در شبکه فشار ضعیف بعد از نصب اسپیسر در چند محله آلوده به سرقت در سال گذشته و کاهش مشکلات ناشی از برخورد فازها به همدیگر و سوختن وسایل برقی مشترکین این طرح در دستور کار شرکت قرار گرفت.

وی در ادامه از برخی مزایای استفاده از اسپیسر در شبکه خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای استفاده از اسپیسر دارای سيستم محدود كننده قدرت كشش جهت جلوگيری از بروز خسارت به ساير تجهيزات شبكه پس از وقوع زمين لرزه، مقاومت در مقابل رطوبت %100 ، سرما و گرما دمای +85 تا -45 درجه سلسيوس، زيبایی شبكه های فشار ضعيف و جلوگيری از به هم خوردن آرايش شبكه، نصب بسيار ساده و سريع می توان نام برد.

محمدي در ادامه گفت: در اکثر سرقتهای صورت گرفته،سارقان با قطع کردن پایینترین رشته سیم مسی بعد از افتادن آن بر روی زمین در مدت زمان کوتاهی اقدام به سرقت و جمع آوری شبکه مینمودند،اما با استفاده از لوله سبک پلی اتیلن زمانی که همه سیمها در دو نقطه مابین یک اسپن به هم وصل شوند امکان افتادن سیم بعد از قطع کردن آن وجود ندارد و عملا امکان سرقت یک فازکاهش میابد.

مديريت توزيع برق شهرستان بانه در ادامه عنوان کرد:بعد از تجربه موفق نصب اسپیسر در چند محله و کاهش چشمگیر سرقت سیم مسی در این شهرستان،تعداد 500 عدد اسپیسر دیگر نیز با اعتبار پنجاه ویک میلیون ریال در محله های پیرمراد-دوکانان-کمربندی 2 و دامنه آربابا نصب گردید .

وی در پایان اظهار داشت: در سال گذشته چندین فقره سرقت سیم مسی در مناطق یاد شده رخ داده بود که امید است با صرف هزینه اندک و نصب اسپیسر در این نواحی ،امکان سوء استفاده بیشتر از شبکه فشار ضعیف توسط سارقان سلب گردد.