1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان با ذکر اینکه وجود عوارض طبیعی و پستی و بلندی اراضی در شهرستان مریوان موجب تضعیف امواج رادیویی به هنگام انتقال می گردد، اظهار کرد: این چالش در نواحی که تحت پوشش سیستم های رادیویی است، مشکلات و محدودیت های زیادتری را به وجود می آورد.

وی تشدید عوارض این محدودیت را در زمان انجام مانورهای تعمیرات و عملیات خطایابی و بازیابی شبکه برق و بخصوص مواقع بحران که منجر به قطع  ارتباط با همکاران و اکیپ های عملیاتی در نقاط دور دست که فاقد شبکه تلفن همراه بوده، را عینی تر دانست.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، با بیان اینکه قطع ارتباط رادیویی موجب افزایش چشمگیر زمان خاموشی ها و نارضایتی مشترکین می گردید، گفت: جهت تقویت سیگنال های رادیویی بایستی از رله های مخابراتی (تکرار کننده ها) استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در نقاط مرتفع نصب می شود، تصریح کرد: با توجه به درخواست مدیر توزیع برق شهرستان مریوان و بر اساس بررسی های فنی انجام شده توسط همکاران این حوزه، ارتفاعات فیله قوس شهرستان مریوان جهت نصب یک دستگاه تکرار کننده رادیویی مناسب تشخیص داده شد.

لهونیان ادامه داد: پس از شناسایی محل، یک دستگاه رله مخابراتی توسط امور دیسپاچینگ و  فوریت های برق ستاد و  پرسنل بهره برداری شهرستان مریوان، در سایت مخابراتی فیله قوس نصب شد.

وی با اعلام اینکه موقعیت مناسب قرارگیری این تکرار کننده، منجر به افزایش محدوده پوشش رادیویی در منطقه گردید، خاطرنشان کرد: با نصب این دستگاه، نقاط کور رادیویی منطقه نیز تحت پوشش قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر ارتباط مراکز عملیات و اتفاقات دو شهرستان مریوان و سروآباد به وسیله ارتباط بی سیمی برقرار است.