1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت:  از ابتدای سالجاری مصوبات ابلاغی و بندهای قانون بودجه برای مشترکین پر مصرف اجرا گردیده است.

لهونیان در ادامه سخنان خود اذعان داشت: مشترکین خانگی با مصرف بیش از الگوی مصرف برق موظفند برق مورد نیاز خود را از  نیروگاه‌های خصوصی خریداری نموده و یا با استفاده از پنل های خورشیدی برق مازاد خود را تأمین نمایند در غیر اینصورت شرکت توزیع برق تعهدی برای تأمین برق  این مشترکین نداشته و شرکت‌ توزیع برق کردستان می‌توانند در صورت نیاز نسبت به قطع برق مشترکان پر مصرف کردستانی اقدام نماید.

 وی در ادامه تأکید کرد: مصرف مازاد دو برابر الگوی مصرف برای مشترکین خانگی، با نرخ انرژی تجدید پذیر مصاحبه خواهد شد و این مشترکین موظف به پرداخت آن هستند.

لهونیان در ادامه به لوازم اندازه گیری هوشمند اشاره کرد و گفت: مشترکین پرمصرف در اولویت جایگزینی لوازم اندازه گیری موجود با کنترل هوشمند هستند تا شرکت بتواند به راحتی رفتار این مشترکان را کنترل کند و البته هزینه‌های مرتبط برای نصب این لوازم اندازه گیری بر عهده خود مشترک است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود بیان کرد: مشترکین پر مصرف به راحتی و با راه کارهای ساده می توانند رفتار های خود را تغییر داده و به گروه مشترکین خوش مصرف بپیوندند و همچنین صنعت برق را در تأمین برق مطمئن و پایدار در شرکت یاری رسانند.