1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان سلطانی، مدیر توزیع برق شهرستان سنندج در حاشیه این مراسم با بیان اینکه بهره برداری از طرح های پدافندی توزیع برق، نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمت رسانی به مشترکین دارد بیان کرد: با هدف تعادل بار فیدرهای فول بار، کاهش خاموشی و نیز کاهش تلفات انرژی الکتریکی در شبکه توزیع برق، فیدر جدید اردلان از پست فوق توزیع سنندج 3، به مدار آمد.

وی در ادامه افزود: جهت اجرای این پروژه، 1800 متر شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی احداث گردید و در این رابطه یک سلول از پست فوق توزیع بارگیری شده، همچنین یک دستگاه سکسیونرگازی جابجا گردید.

سلطانی با اشاره به راه اندازی فیدر جدید اردلان بیان کرد: همواره نامتعادلی بار در شبکه توزیع، علاوه بر اشغال بی مورد ظرفیت شبکه و تجهیزات، موجب افزایش تلفات الکتریکی و در نتیجه کاهش ضریب اطمینان شبکه برق می شود، با این روند راه اندازی فیدر جدید اردلان بیش از پیش لازم بود. با بهره برداری از این فیدر کمک شایانی در جهت رفع ضعف ولتاژ و کاهش خاموشی مشترکین خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه احداث 200 مترکابل کشی فشار متوسط زمینی بیمارستان کوثر به اتمام رسیده است، تصریح کرد: با تکمیل این طرح، امکان برقدارکردن بیمارستان کوثر از دو فیدرکوثر و خانقاه مهیا گردیده که این امر باعث افزایش قدرت مانور، مدیریت بحران در شرایط بحرانی و افزایش قابلیت اطمینان خواهد شد.

سلطانی در ادامه اذعان داشت: با احداث 217 متر شبکه فشار متوسط هوایی با هادی روکش دار، رینگ بین فیدرهای حکمت و خانقاه برقدارگردید تا ضمن تأمین ایستگاه پمپاژ آب شرب بهاران، قدرت مانور در مواقع بحرانی ایستگاه های پمپاژ آب ( حسن آباد و بهاران ) افزایش یابد.

مدیرتوزیع برق شهرستان سنندج در بخش دیگری از سخنان خود از احداث 60 مترکابل کشی فشار متوسط زمینی با هدف ایجاد قدرت مانور دوسویه و تغذیه نمودن مسیر میدان مادر خبرداد و افزود: 4 سلول 20 کیلوولت در مسیر منتهی به بازار سنندج با هدف مناسب سازی و پایداری شبکه تعویض گردید.

وی در پایان اظهار داشت: کار اصلاح شبکه و تعویض هادی و تجهیزات، با اخذ خاموشی با برنامه و بدون کمترین انحراف از زمان خاموشی صورت گرفت.