1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبدالرحمن مرادی درتشریح این خبرگفت : درحال حاضر 163 روستای دارای سکنه درحوزه ی برق شهرستان مریوان وجود دارد که باتلاش شبانه روزی این مجموعه، کنتور باز فروش ( مادر ) همه آنها جمع آوری و قبوض برق مصرفیشان بصورت تکخوانی توزیع می گردد.

وی هدف از تکخوانی برق مشترکان روستایی را ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش مصرف برق عنوان کرد و افزود : تلاش براین بوده، از طریق منابع داخلی و همچنین جذب اعتبارات عوارض برق از شرکت توانیر، نسبت به اصلاح و استاندارد سازی شبکه توزیع و ارائه خدمات باکیفیت برای مشترکان روستایی به مشابه مشترکین شهری اقدام نماییم.

مدیربرق شهرستان مریوان مجموع کل انشعابات روستایی تکخوانی شده این شهرستان را تعداد 155761 انشعاب اعلام کرد واضافه کرد : درسیستم تکخوانی هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد و بصورت مجزا نسبت به قرائت کنتور و ارسال پیامکی قبض آن اقدام می شود؛ این موضوع یکی از خواسته های به حق مشترکین روستایی است و تحقق آن تاثیر زیادی در افزایش رضایتمندی آنان خواهد داشت. حال آن که درسیستم بازفروش، کنتوری مادر برای روستا نصب می گردید و نماینده شورای روستا از طریق همان کنتور مادر، میزان مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می نمود.

گفتنی است این مدیریت باتلاش مجموعه همکاران باتامین به موقع  اعتبار قبل از هدف چشم انداز سه ساله 1403نسبت به تکخوانی تمامی روستاهای این شهرستان اقدام  نموده است.