1

آقامحمدی مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان بابیان اینکه بهره‌گیری از سامانه‌های خورشیدی به یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر تبدیل‌شده است تاکید کرد: با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، مردم برای بهره‌گیری از این نوع انرژی‌ها رغبت بیشتری پیداکرده‌اند و به نظرمی رسد که در آینده سهم استفاده از سامانه‌های خورشیدی روند فزاینده‌ای پیدا کند.

وی درادامه ضمن بیان مطلب فوق در توضیح نحوه نصب سامانه‌های خورشیدی توسط مشترکان برق گفت: شرط اول برای نصب سامانه های خورشیدی دارا بودن انشعاب برق است و مشترکان به‌اندازه ظرفیت انشعاب و ظرفیت آمپر کنتور واحدهای مسکونی‌شان می توانند نسبت به نصب سامانه خورشیدی در بالای پشت بام منازلشان اقدام کنند.

وی در ادامه اذعان داشت: با توجه به کمبودهای تولید برق درروزهای اخیر در سطح کشوربه جهت کاهش توان تولید برق در نیروگاهها و اعمال خاموشیهای برنامه ریزی شده، ایجاد و احداث مولدهای خورشیدی طرفداران زیادی پیدا کرده است که خوشبختانه با مساعدتهای لازم از طرف ارگانهای مختلف از جمله بهزیستی و کمیته امداد در تیرماه سال جاری در این شهرستان تعداد 14 مولد خورشیدی 5 کیلووات احداث گردیده است. 

وی با تاکید بر اینکه نصب سامانه‌های خورشیدی توسط مردم، کمک شایانی به شبکه برق در زمان پیک‌بار ایجاد خواهد شد و این امر به متعادل کردن چرخه مصرف و تولید کمک خواهد کرد. در همین حال گفت: انرژیهای فسیلی روزبه روز قیمتشان گران‌تر میشود و مصرف آن‌ها دیگر مقرون‌ به ‌صرفه نیست چراکه دربردارنده آلودگی های زیست محیطی بالایی نیز هستند از همین رو وزارت نیرو از چند سال گذشته با سیاست‌گذاری‌های مختلف، برای ترغیب مردم جهت استفاده از این نوع انرژی‌ها  گام برداشته است.

وی درادامه نسبت به مزایای استفاده از مولدهای خورشیدی یادآور شد: از جمله مزایا و محاسن مولدهای خورشیدی را کاهش آلودگی های زیست محیطی و کربنی ، تضمین امنیت انرژی برای نسلهای آینده ،صرفه جویی در مصرف آب و سوخت های فسیلی در تولید برق دانست.

ایشان در پايان خاطرنشان کرد: برای احداث و ایجاد مولدهای خورشیدی در بخش خصوصی در سطح شهرستان دهگلان با همکاری سایر نهادهای مرتبط این روند ادامه خواهد داشت.