1

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از راهکارهای کاهش مصرف ارائه شده توسط وزارت نیرو برای واحدهای صنعتی خبر داد و تصریح کرد: واحدهای صنعتی اگر زمان خاموشی دستگاه های خود را به ساعت های اوج بار شبکه ( ساعت 12 الی 16 ) منتقل کنند مشمول دریافت پاداش و تخفیف خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان بیان کرد: مشترکین صنعتی در صورت همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در راستای مدیریت مصرف برق علی الخصوص در ساعات اوج بار،  می توانند از مزایای همکاری و تشویق های اعمالی برخوردار شوند.

لهونیان با اشاره به 6 بند همکاری ارائه شده توسط وزارت نیرو  با واحدهای صنعتی افزود:  واحد های صنعتی می توانند طرح قطع بار 24 ساعته ( در بازه زمانی ابتدای تیر ماه الی انتهای مرداد ماه )، که حداقل به مدت 5 روز کاری مستمر به منظور اجرای تعمیرات انجام می دهند را با هماهنگی قبلی قطع نمایند، از پاداش های در نظر گرفته شده برخوردار خواهند شد.

كاهش بار برنامه ريزي شده در ساعات اوج مصرف در بازه زمانی 20 خرداد الی 15 شهریور ( از ساعت 11 الی 16 و یا 19 الی 23)  نیز از دیگر بندهای ارائه شده جهت همکاری می باشد که متناسب با کاهش بار و مدت زمان همکاری، مشمول دریافت پاداش می شوند.

هیوا لهوینان در ادامه به بند دیگری از این همکاری اشاره کرد و اذعان داشت: مشتركين صنعتي ميتوانند در ماه هاي تير و مرداد تعطيل هفتگي جمعه را به يكي از روزهاي شنبه تا پنجشنبه منتقل نمايند(حداقل دوره همكاري نيز 4 روز مي باشد) و متناسب با ميزان همكاري صورت گرفته مشمول دريافت پاداش شوند.

وی در ادامه بیان کرد: مشتركين صنعتي كه داراي يك شيفت كاري هستند مي توانند در ماه هاي تير و مرداد حداقل به مدت 5 روز كاري اقدام به تنظيم ساعات كاری خود از ساعت 6 صبح(يا زودتر) الي ساعت 13 نمايند (به نحويكه ميزان برق مصرفي در بازه زماني 13 الي 17 به مقدار80 درصد كاهش يابد) و متناسب با ميزان همكاري صورت گرفته مشمول دريافت پاداش شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه به طرح ذخیره عملیاتی اشاره کرد و افزود: مشترکینی که می توانند در این طرح شرکت کنند، مشتركين صنعتي با قدرت برق خريداري بالاي 250 كيلووات می باشند، بنحويكه در بازه زماني فصل تابستان حداقل 15 درصد توان مصرفي خود را در ساعات اوج مصرف شبانه روز( ساعت 11 الي 22 روزهاي كاري) به تشخيص شركت توزيع برق استان و با اطلاع رساني از روز قبل، حداكثر بمدت 200 ساعت كاهش دهند.

هیوا لهونیان در پایان به نقش مهم مولدهای خود تأمین در صرفه جویی مصرف برق در ساعات اوج بار اشاره کرد و بیان کرد: مشتركين صنعتي در صورتيكه اقدام به استفاده از ديزل ژنراتور در محل كار( بعنوان مولد خود تامين) از ابتداي تير ماه تا 15 شهريور و از ساعت 11 الي 23 هر روز و حداكثر بمدت 500 ساعت نمايند، شركت توزيع نیروی برق استان كردستان اقدام به خريد برق توليدي مورد استفاده توسط خود كارخانه نموده، و به ازاي هر كيلووات ساعت برق توليد شده ( در صورتيكه مولد گازوئيل سوز باشد)  مبلغ 4500 ريال پرداخت مي نمايد.

لازم به ذکر است مشترکین واحدهای صنعتی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به واحدهای دفتر مدیریت مصرف شهرستان های تابعه مراجعه کنند و یا از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از مشوق های در نظر گرفته شده با خبر شوند.