1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان سینا چاره جو در تصریح این خبر گفت: هرسال در این فصل ناپایداری هایی در شبکه  برق شهرستان دیواندره اتفاق می افتد که دلیل آن وجود درختان درمسیر عبور سیم ها و خطوط برق می باشد که برخی افراد بدون توجه به عواقب خطرناک آن اقدام به غرس نهال در زیر شبکه های برق نموده که پس از چند سال به مهمترین دلیل ناپایداری شبکه های  برق تبدیل میشود.

وی در ادامه افزود: با وزیدن یک باد ضعیف و ‌‌تکان دادن شاخ و برگ درختان، موجب اتصالی و بروز خاموشی های ناخواسته بر مشترکان میگردد نمونه بارز آن قطع ۲ فیدرفشار متوسط این شهرستان در روزهای اخیر است.

چارجو در ادامه اذعان داشت: این اقدام به ظاهرکوچک هزینه های بسیار بالایی را متوجه شرکت می نماید اگر بخواهیم در مقیاس استانی این هزینه ها را حساب کنیم با رقم های نجومی مواجه خواهیم شد.

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره در پایان تأکید کرد: در این شرایط صرف نظر از اقدامات پیشگیرانه و مشارکت دستگاه های ذیربط، درحال حاضر تنها راه و بهترین راه فرهنگ سازی وآگاهی بخشی عمومی از طریق رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی می باشد تا از این طریق آموزش های لازم در زمینه شناخت حریم خطوط و تاسیسات برق به مردم داده شود.