1

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان؛ محمدسعید سلطانی با ذكر اينكه يكي از بزرگترين چالش‌هاي پيش روي اين مديريت، وجود و كثرت انشعاب‌هاي غيرمجاز در نقاط الحاقي به شهر و روستاهاي حاشيه‌اي مركز شهرستان مي‌باشد، اظهار داشت: اين امر به جهت ساخت و سازهاي غيرمجاز روز به روز درحال افزايش است.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر بالغ بر سه‌هزار فقره انشعاب غيرمجاز در شهرستان سنندج موجود است، افزود: حدود دو هزار و 300 محل با مختصات مكاني، شناسايي شده‌اند.

مديريت توزيع نيروي برق شهرستان سنندج با بيان اينكه به جهت استفاده غيرمتعارف استفاده‌كنندگان غيرمجاز از نيروي برق، چند برابر رنج معمولي مصرف هر خانوار به اين انشعابات اختصاص مي‌يابد، گفت: سالانه قريب به 13ميليون كيلووات ساعت برق، با هزينه‌اي حدود چهار ميليارد و 725 ميليون تومان هدر رفت انرژي مواجه هستيم.

سلطانی با اذعان به اينكه طرحي در راستاي پيشگيري از ادامه خسارت توسط اين انشعابات غيرمجاز در مناطق شناسايي شده، اجرا گرديد، خاطرنشان كرد: يكي از ابعاد اين طرح تبديل شبكه هوايي به كابل خودنگهدار بود كه متأسفانه جوابگو نبوده و صدمات قابل توجهي را به شبكه كابل خودنگهدار وارد ساخت.

وي در پايان يادآور شد: با استفاده از اختیارات واگذار شده در قانون، اكيپ‌هاي گشت برخورد با انشعابات غيرمجاز و قطع مكرر تشكيل شده و اين تخلفات را رصد مي‌كنند.