1

به گزارش روابط عمومي شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان جمیل سلیمی زند در تشریح این خبر با اشاره به ضرورت تعیین صحت و دقت عملکرد دستگاه های اندازه گیری گفت: 102 دستگاه آزمون و اندازه گیری شامل پاورآنالایزر،  دستگاه تزریق جریان،  ضخامت سنج،  ارت سنج،  مولتی متر،  انواع آمپرمتر و دستگاه های تست کنتور از واحدهای مختلف برق شهرستان های تابعه در یک فرآیند معین شده جمع آوری و  سپس کالیبریزه شدند.

وی در ادامه اذعان داشت: در این فرایند تعدادی از آمپر مترها و تجهیزاتی که نیاز به باطری داشته تعویض و یا تعمیراتی به منظور اصلاح آن ها انجام گرفته است.

سلیمی زند در ادامه با اشاره به اینکه به منظور تست و کنترل وسایل پایش و اندازه گیری در سطح شرکت براساس برنامه ای مدون تحت عنوان کالیبراسیون تجهیزات صورت می پذیرد گفت: گذشت زمان، فرسودگی، حوادث غیرقابل پیش بینی و بسیاری از عوامل باعث می شوند تا دقت تجهیزات اندازه گیری کاهش یافته بر همین اساس نیاز به کالیبره کردن در شرکت در طول دوره ای معین امری اجتناب ناپذیر است.

سلیمی زند در پایان سخنان خود تأکید کرد:کارشناسان ایمنی برق شهرستانهای تابعه با در نظر داشتن زمانبندی کالیبراسیون  تجهیزات، لازم است نسبت به کنترل مستمر لوازم اندازه گیری هر مدیریت و پیمانکاران مربوطه، اهتمام لازم در این راه را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.

لازم به ذکر است دوره کالیبراسیون شرکت توزیع برق 3ساله می باشد.